دانشنامه ساعت مچیمقالات ساعت مچی

ویژگی ساعت های رولکس

ده نكته خاص ساعت های ROLEX

ویژگی ساعت های رولکس

فهرست مطالب (با کلیک بروی هر عنوان به همان بخش هدایت می شوید) نمایش محتوا

ده نكته خاص ROLEX

ده نكته كه ویژه ساخت محصولات رولكس باید بدانیم:

رُولكس در واقعيت با ساير ساعتها متفاوت است، این برند داراى چهار كارخانه در سوئيس مي باشد و بدلايل خاصى هيچكس اجازه ورود به آن مكانها را ندارد.

شايد Ariel Adams تنها كسى باشد كه امكان بازديد از قسمتهاى مختلف كارخانه رولكس را از نزديك به دعوت خود رولكس داشته.

البته با توجه به اينكه همه مراحل ساخت در اين كارخانه بصورت سرى ميباشد و امكان عكسبردارى وجود ندارد تنها به توضيحات آقاى آدامز اكتفا ميكنيم .

١- استفاده از يك جنس استيل متفاوت از ساعتهاى ديگر:

امروزه استفاده از تركيب استنلس استيل Stainless Steel كافى نيست. استيل انواع مختلف با درجات متفاوتى دارد اكثر ساعتهاى استيل نوع ۳۱۶L را استفاده ميكنند اما تمامى ساعتهاى رولكس امروز از نوع ۹۰۴L ميباشند و تا آنجا كه ما ميدانيم هيچ سازنده ديگرى از اين نوع استيل استفاده نمیکند حالا سوالی که مطرح میشه اینه که چرا هیچ شرکت دیگری اقدام به ساخت با این استیل نمیکنه.

جواب : واضحه که قیمت آن گرانتر و ساخت آن نیازمند ماشین آلات پیشرفته تر میباشد.

ویژگی ساعت رولکس

اولین مدل رولکس submariner در سال ۱۹۵۳ تولید آن آغاز شد.

۲- رولکس مجهز به لابراتوار و آزمایشگاه اختصاصی خود است.

۳- تمامی قطعات یک رولکس بصورت دستی اسمبل یا سرهم میشود و فقط در مواردی که از دقت انسان خارج است از روباتها و ماشینها استفاده میشود.

۴- طلای بکاررفته در ساعتهای رولکس توسط خود رولکس ساخته میشود بدینصورت که طلای ۲۴ را تبدیل به ۱۸ کرده و آنرا یا سفید کرده یا بصورت رُزگُلد (مسی) تبدیل میکنند.

۵- در رولکس فلسفه ای وجود داره که میگه اگه یه کاری رو با دست بشه بهتر انجام داد پس با دست انجام بشه، اگه با ماشین بهتر انجام میشه پس بگذاریم ماشین انجام بده! در حقیقت اینکه شرکت های دیگر از روباتها و ماشینها استفاده نمیکنند دو جنبه داره یکی اینکه بسیار گران قیمت هستند و دیگری اینکه به اندازه کافی سازنده های ساعت مشتری ندارند که خرید ماشین آلات را توجیه کند.

۶- امنیت یکی دیگر از موارد مهم در رولکس میباشد، بطور مثال یک شمش طلای رُزگُلد ارزشی برابر با یک میلیون دلار دارد. بنابراین محافظت از آنجا به سبک جیمزباندی و عبور از هفت خوان میماند و اشیای گرانبها در اعماق زمین در گاوصندوق های مخصوص نگهداری میشوند.

ساعت رولکس اویستر

۷- ساعتهای سری Oyster، مدلهای Submariner و یا Sea Dweller و مدلهای مخصوص Dive غواصی بطور مجزا تست میشوند، ابتدا با مخزن فشار هوا و سپس داخل مخزن آب تا اطمینان حاصل شود تا ۳۰۰ متر در مقابل فشار مقاوت دارند. در کل امکان قبول نشدن در این تست یک در هزار است. همچنین برای ساعتهای Deep Sea و Submariner شرایط را به گونه ای تغییر میدهند تا شرایط ۳۲۰۰ متری (۱۲۰۰۰ فوت) را تست کنند.

۸- بکارگیری ارتشی از زمین شناسان و متخصصان جهت آزمایش سنگها و الماسهای مورد استفاده. بر اساس گزارشهای رولکس فقط دو عدد از ۲۰ میلیون قطعه سنگی که مورد تست قرار گرفتند، غیر اصل بودند. همچنین تمامی سنگها توسط جواهرسازان حرفه ای و سنتی بصورت دستی انتخاب و استفاده میشوند.

۹- بر اساس یک گفته قدیمی یکسال به طول می انجامد تا یک ساعت رولکس ساخته شود، این گفته هنوز هم در مورد ساعتهای رولکس صادق است. هرچند امروزه هزاران هزار ساعت در سال میسازد ولی بدون کوچکترین میانبری تمامی مراحل ساخت را طی میکنند. این بیانگر این است که رولکس برای کیفیت اهمیت ویژه ای قائل است. بنابراین اگر شما به یک مدل ساعت رولکس در طول سالیان نگاه کنین متوجه خواهید شد بیش از آنکه دچار انقلاب در طراحی شود ارتقای کیفیت داشته است.

ساعت رولکس ساب مارینر

۱۰- کمابیش تمامی قطعات رولکس در خود رولکس ساخته میشود و این باعث میشود اثری از وابستگی در ساخت دیده نشود. کلکسیونرها معتقدند فقط یک صنعت ساعت در دنیا وجود دارد و آن رولکس است اگر دوتا شد، محصولات دقیقا مشابه خواهند بود. به سختی میشه گفت کسی عاشق ساعت باشد و رولکس را تحسین نکند.

آقای آدامز معتقد است پس از بازدید از رولکس متوجه شد که چرا رولکس یک شرکت موفق high-end نیست اما یک شرکت موفق با برند Luxury میباشد.

فروشگاه ساعت ایراتک

از طريق
وبلاگ فروشگاه ساعت ایراتک
منبع
فروشگاه ساعت ایراتک
برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

1 thought on “ویژگی ساعت های رولکس”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن