برندهای ساعت سوئیسیبرندهای مدرن ساعت مچی

ساعت ریچارد میله Richard Mille

بِرند ساعت مچی مدرن سوئیسی Richard Mille

ساعت ریچارد میله – بِرند ساعت مچی سوئیسی Richard Mille

معرفی شرکت ساعت مچی ریچارد میله

برند ساعت مچی Richard Mille برگرفته از اسم آقای میله، در سال ۱۹۹۹ میلادی به عنوان برند لوکس زمان سنج سوئیسی تاسیس گردید. دفتر این کمپانی Richard Mille SA در شمال شرق سوئیس در کانتون جورا Canton of Jura در شهر Les Breuleux قرار دارد.

ساعت ریچارد میله

تاریخچه برند ساعت مچی ریچارد میله

آقای ریچارد میله Richard Mille (متولد ۱۳ فوریه ۱۹۵۱ میلادی در ‏Draguignan فرانسه)، پس از اینکه تحصیلات خود را در شهر بِسانکون BesanCon (شرق فرانسه) در رشته بازاریابی به پایان رساند، کار خود را در یک شرکت محلی ساعت سازی در فاینهور Finhor در سال ۱۹۷۴ میلادی آغاز کرد.

سال ۱۹۸۱ میلادی این شرکت محلی توسط شرکت بزرگتری به نام ماترا Matra (صاحب برندهایی از قبیل یِما Yema  و کیوپیلارد ریمه Cuplillard Rieme که بعدها در سال ۲۰۰۰ به شرکت هواپیما سازی ایرباس شد واگذار گردید) خریداری شد و ریچارد میله بعنوان مدیر بخش ساعت سازی آن شرکت منصوب شد.

ساعت ریچارد میله

زمانی که بخش ساعت سازی شرکت ماترا به کمپانی سیکو واگذار شد ریچارد میله در سال ۱۹۹۲ میلادی آنرا ترک و بخش ساعت سازی را در شرکت جواهر ساز Mauboussin راه اندازی نمود.

در سال ۱۹۹۹ میلادی کمپانی ریچارد میله را به کمک آقای آدام پیژه Audemars Piguet موسس ساعت های والجین Valgine Watches بنیان نهاد و اولین تولید خود را با عنوان RM001 در سال ۲۰۰۱ میلادی برای فروش عرضه نمود.

محصولات Richard Mille

هم اکنون این شرکت به ساخت ساعت های لوکس با کیفیت سوئیسی مشغول میباشد. معروفترین مدل های این برند مدل کرونوگراف Tourbillon RM008 و کرونوگراف Sapphire Split Seconds Chronograph RM056 می باشند.

مدل RM 008 ریچارد میله یک ساعت مکانیکی با کوک دستی است، که شامل یک کرونوگراف برای اندازه گیری تا صدم ثانیه، نشانگر میزان نیرو و انرژی ذخیره شده می باشد. این ساعت مدعی است که یکی از پیشرفته ترین مکانیزم های ساعت مچی دنیا را داراست و ارزش آن پانصد هزار یورو می باشد.

مدل RM 056 با بدنه بی رنگ از یاقوت صنعتی، اولین ساعت کاملن شفاف ساخته شده از این متریال می باشد. سری خاص راننده اتومبیل رانی Felipe Massa این مدل فقط به تعداد محدود پنج عدد و قیمت هر کدام ۱٫۷ میلیون دلار تولید شده اند.

مدل توربیلون Chronograph RM 056 به عنوان برترین ساعت دنیا در سال ۲۰۱۲ میلادی معرفی گردید.

ساعت ریچارد میله

چرا ساعت های ریچارد میله گران است؟

زمانی که از توماس پرکینز(مالک بزرگترین قایق Perini Navy به نام شاهین مالت که در مسابقات سال ۲۰۰۶ برنده کاپی شد که اسپانسر آن ریچارد میله بود) در یک برنامه تلویزیونی این سوال پرسیده شد او در پاسخ گفت که واقعا میتوانسته یک سینی رولکس با همان مبلغ خریداری کند.

چندی بعد درمصاحبه ای در کانال CNBC از ریچارد میله پرسیده شد تمامی ساعت های شیشه ای ۲ میلیون دلاری خود را فروخته ، ایشان پاسخ داد : بلی و افزود ساعت های تولید او بسیار تکنیکال هستند.

اما منظور از تکنیکال به نظر آقای میله ، پیچیده یا complex بود و اذعان کرد که مردم به همین دلیل میلیون ها دلار هزینه یک ساعت ریچارد میله میکنند.

ساعت ریچارد میله

اما این پیچیدگی از ساخت قاب این ساعت شروع میشود ، قابی ۳ تکه به اصطلاح ساندویچی و دارای انحنا که ساخت آن با دقت صدم میلیمتر یکی از سخت ترین و گرانترین روشهاست.

دلیل دوم استفاده از مواد با تکنولوژی بالاست این مواد بیشتر در اتومبیل های فرمول یک ، صنایع هوا فضا و قایق های مسابقه ای استفاده میشود.اما اینکه چطور از این مواد در ساخت ساعت استفاده شود چیزیست که آقای میله با صرف سالها وقت و میلیونها فرانک هزینه به آن رسیده است.

دلیل سوم قلب ساعتهای ریچارد میله یا قوای محرکه آنهاست که با تمامی ساعتهای دیگر تفاوت دارد چه از نظر طراحی و چه از نظر پوشش قطعات با ‏PVD (physical vapor deposition) یا Titalyt قطعات متحرک آن معمولا از جنس هایبرید تیتانیوم و مواد دیگری که تیم تحقیقاتی و مهندسی ریچارد میله سالها برای تکمیل آن زمان صرف کردند تهیه میشود.

در یک نگاه مقایسه بین اتومبیل فرمول یک و ساعت ریچارد میله تنها نکته قابل توجه برچسب قیمت آن است.

ساعتهای ریچارد میله گرانترین خودرو مسابقه ای است که تا بحال برای مچ دست ساخته شده و مانند یک اتومبیل فرمول یک چیزی بیشتر از یک مجموعه قطعات است، در حقیقت ارتقا یک زمان سنج به بالاترین سطح هنر است.

امروزه ساعت های ریچارد میله طرفداران بسیاری داشته و این برند برای افراد مشهور مدل های خاص آن افراد با نام اختصاصی آنها را تولید میکند.

ساعت ریچارد میله

برخی از این افراد عبارتند از:

ورزشکاران:

الکساندر زِوروف Alexander Zverev : تنیس باز آلمانی.

بوبا واتسون  Bubba Watson: گلف باز آمریکایی.

رومن گروسجین Romain Grosjean : راننده فرانسوی فرمول وان Formula One.

فلیپِ ماسا  Felipe Massa : راننده برزیلی فرمول وان.

تیم رانندگان مک لارن McLaren : جنسن باتن Jenson Button، فرناندو آلونسو Fernando Alonso.

سباستین لوب Sebastien Loeb : راننده رالی.

جین تات Jean Todt : مدیر عامل فرمول وان.

رافائل نادال Rafael Nadal : تنیس باز اسپانیایی. (در سال ۲۰۱۲ میلادی ساعت ۳۰۰ هزار یورویی که از طرف آقای ریچارد میله به او هدیه داده شده بود به سرقت رفت).

ساعت ریچارد میلهساعت ریچارد میلهساعت ریچارد میلهساعت ریچارد میله

ساعت ریچارد میلهساعت ریچارد میله

کمپانی ریچارد میله اسپانسر دایمی بسیاری از مسابقات ورزشی مهم، خصوصن مسابقات اتومبیل رانی از قبیل Le Mans Classic  و Grand Prix de Pau و مسابقات قایق رانی Saint Barth است.

ساعت ریچارد میله

بازیگران مشهوری که ساعت های ریچارد میله را بر دست دارند:

میشله یوه Michelle Yeoh : بازیگر زن مالزیایی که ریچادر میله مدل خاص RM051 Phoenix را برای او ساخته است.

جکی چان Jackie Chan : بازیگر هنگ کنگی با مدل خاص RM 057 Dragon.

ناتالی پورتمن Natalie Portman : بازیگر زن هالیودی. مدل ساعت خاص RM19-01.

سیلوستر استالونه Sylvester Stallone : بازیگر مرد هالیود.

توماس پرکینز Tom Perkins : میلیاردر و علاقه مند به ساعت های لوکس.

ساعت ریچارد میله

فروشگاه ساعت ایراتک

از طريق
وبلاگ فروشگاه ساعت ایراتک
منبع
سایت رسمی ریچارد میله
برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید

بستن
بستن