مقالات ساعت مچی

شش قانون مهم در سِت کردن لباس ها با ساعت مچی

Six Rules to match your clothes with your wrist watch

شش قانون مهم در سِت کردن لباس ها با ساعت مچی

فهرست مطالب (با کلیک بروی هر عنوان به همان بخش هدایت می شوید) نمایش محتوا

  Six Rules to match your clothes with your wrist watch

چگونه باید ساعت مچی خود را با لباستان سِت کنید؟

مردی را در یک مراسم کاملن رسمی به همراه تاکسیدوی مرتب و شیک (کت و شلوار کاملن رسمی) با یک کراوات یا پاپیون مشکی تصور کنید، وقار، استایل و ژست خاص او توجه همه را جلب می کند.هنگامی که دستش را بالا آورده و از آرنج خم می کند تا ساعت را چک کند، یک ساعت مچی برند کاسیو با طرح ماشین حساب و بند لاستیکی از زیر آستین پیراهن نمایان می شود!
مَرزهای بد تیپی و افتضاح بودن به ناگهان جابجا می شوند!؟ هر چه تصور در مورد او داشته اید خراب می شود.

 

راهنمای سِت کردن لباس با ساعت مچی
این قدرت یک ساعت مچی برای آقایان است، به مانند کمربندتان، ساعت مچی یک وسیله جانبی کوچک است که می تواند تیپ شما رو کاملتر کرده و یا آن را کلن نابود کند. از آنجا که آقایان در استفاده از جواهرات محدودند، یک ساعت مچی بیان کننده شخصیت آنها هست. بیشتر آقایان ترجیح می دهند که بیش از یک زمان سنج مناسب داشته باشند تا بتوانند ظاهر خود را تکمیل کرده و در موارد خاص کاملن رسمی باشند.
چگونه این تناسب لازم بین ساعت مچی و لباس هایتان را بدست آورید؟ در مقاله پیش رو به بررسی شش قاعده ی مهم برای آقایان که آنها را در ست کردن ساعت مچی با سبک لباس هایشان راهنمایی می‌کند میپردازیم، با استفاده از این قوانین، به جای وسیله ای مزاحم و اضافی، ساعت مچی ابزار تکمیل کننده و ارتقا دهنده در گنجه لباس های شما خواهد بود.

۱- رسمیت ساعت مچی شما باید با میزان رسمیت لباس های شما سِت گردد.

هدف اصلی ست کردن ساعت مچی با لباس های شما، داشتن تیپ کاملن رسمی در همه حال است. برای این منظور، باید ابتدا تفاوت میان انواع ساعت های مچی موجود را بدانید.

انواع ساعت مچی:

در بازار ساعت های مچی، دو مدل کلی وجود دارند، ساعت های آنالوگ و سعت های دیجیتال.

ساعت های دیجیتال دارای صفحه LCD و یا صفحه LED می باشند که زمان را بصورت عددی نمایش می دهند. بندهای این گونه ساعتها معمولن پلاستیک یا رابر (لاستیک) هستند. این مدل ساعت مچی مخصوص تمرینات ورزشی است و با لباس های ورزشی شما سِت می گردند. این ساعت ها هرگز مناسب ست کردن با لباس های رسمی نیستند، صرفن آنها را برای فعالیت های ورزشی و یا به همراه لباس های کاملن اسپرت استفاده نمائید.

در ادامه، ما بروی ساعت های آنالوگ تمرکز خواهیم نمود. این ساعت ها دارای صفحه نمایش به همراه عقربه های ساعت شمار و دقیقه شمار به همراه مارک های نمایش ساعت به صورت خطی یا عددی بروی صفحه هستند.

 

ساعت های آنالوگ مردانه خود به پنج دسته کلی تقسیم می گردند:

 

  • ساعت رسمی Dress

    باریک، ساده و پیچیده، ساعت های رسمی به همراه صفحه نمایش سفید یا مشکی، بدون هیچ پیچیدگی (فیچر اضافی) و به همراه بند چرمی مشکی یا قهوه ای باریک رسمی ترین ساعت ها محسوب میگردد.

راهنمای سِت کردن لباس با ساعت مچی

  • ساعت غواصی Diving

    این ساعت ها در ابتدا برای غواصان و کار در زیر آب ساخته شدند، این مدل ساعت ها ضد آب بوده، معمولن با بند استیل همراه هستند، دارای صفحه با سایز متوسط و قیافه کاملن برجسته و امکان خواندن شمارهای راحت با درخشش در شب هستند. برخی مدل ها دارای نشانگر تقویم بوده و بسیاری مدل ها بدون هیچ گونه پیچیدگی اضافی و ساده هستند. این دسته از ساعت ها را می توان به نوعی ساعت کاملن رسمی بر شمرد خصوصن هنگامی که مواد بکار برده شده برای ساخت آنها از فلزات گرانبهایی مثل طلا و پلاتینیوم بوده و برندهای معروف مثل رولکس و پانرای آنها را تولید می نمایند.

ساعت مچی غواصی

  • ساعت های اسپرت Sports


    ساعت های با سایز متوسط تا بزرگ، دارای صفحه با قابلیت خوانا بودن شماره ها، رنگهای با کنتراست بالا و سیستم کرونوگراف هستند. این ساعت ها ممکن است دارای تقویم و یا پیچیدگی ها بیشتر باشند. قاب معمولن استیل یا تیتانیوم بوده و بند ها استیل یا چرمی یا لاستیکی هستند.

     

ساعت مچی اسپرت

  • ساعت های خلبانی Pilot

    ساعت های خلبانی همانطور که از نامشان پیداست برای داخل کابین خلبان ها تعریف شده اند، قاب این ساعت ها مدیوم تا بزرگ بوده و دارای صفحه بزرگ ساده و شماره های خوانا هستند. عقربه های درخشان در شب، تاریخ و امکان نگهداری ساعت برای دو زمان مختلف از دیگر ویژگی های این ساعت ها می باشند. برخی اوقات این ساعت ها کرونوگراف بوده و بندها اغلب چرمی هستند. ساعت های خلبانی باید جی ام تی باشند.

     

ساعت مچی خلبانی

  • ساعت های تکتیکال نظامی Field Tactical


    طراحی این ساعت ها برگرفته از میان کانال های جنگ جهانی دوم است، ساعت های مچی نظامی ساعت هایی مقاوم، عملیاتی، ضد ضربه و ضد آب، بسیار دقیق و با استحکام هستند. در سایزهای کوچک تا متوسط ساخته شده و اغلب به همراه بندهای لاستیکی و یا برزنتی ارایه می گردند. عددها به راحتی قابل خواندن حتی در شب بوده و برخی اوقات به همراه نشانگر تاریخ ارایه می شوند و هیچ پیچیدگی بیشتری ندارند. این ساعت ها در کنار بندهای ساعت ناتو تبدیل به ابزاری بی بدیل برای مصارف خاص خواهند شد.

ساعت مچی نظامی

 

 

برای به خاطر سپاری و رفرنس سریع می توانید به جدول زیر برای انتخاب ساعت مناسب مراجعه کنید:

راهنمای سِت کردن لباس با ساعت مچیجدول راهنمای سِت کردن لباس با ساعت مچی

اطلاعات بیشتر راجع به انواع ساعت های مچی:

حالا که با انواع ساعت ها آشنا شدید، به عنوان یک مرد خوش تیپ باید بدانید چه ساعتی برای چه موقعیتی مناسب است.

مراسم رسمی: زمانی که کت و شلوار مشکی یا سفید به همراه کراوات یا پاپیون بر تن دارید، اصولن نباید از ساعت استفاده نمائید! چرا که در این مراسم باید زمان را فراموش کرده و از در مراسم غرق گردید. امروزه داشتن یک ساعت مینیمال کوچک ساده به همراه بند مشکی چرمی باریک ساعت مناسبی برای این مراسم محسوب می گردد، به شرطی که زیر آستین لباس شما پنهان باشد و از آن استفاده نکنید!

ملاقات های تجاری: در این موارد استفاده از یک ساعت نقره ای یا طلایی ساده به همراه صفحه باریک و بدون پیچیدگی پیشنهاد می گردد. یک کت و شلوار مشکی مرتب به همراه ساعت مچی رسمی ساده. بسیاری می پندارند که بر تن کردن کت و شلوار باعث می گردد نتوانند ساعت غواصی را با آن سِت کنند، اما می توانید یه کت و شلوار کمی غیر رسمی تر را به همراه ساعت غواصی و بند چرمی استفاده نمائید.

لباس جذاب غیر رسمی: در این حالت لباس های اسپرت، پیراهن تمام دگمه، جین، کت اسپرت بدون کراوات بر تن دارید. سبکی که شما بیشتر در محل های غیر رسمی کاری و یا قرار های آشنایی با خانمی می گذارید. در این حالت ساعتهای بزرگتر به همراه پیچیدگی های بیشتر مناسب به نظر می رسند. در اصل این سبک لباس ها را می توان با هر نوع ساعتی سِت نمود، اما این لباس ها بیشتر با ساعت های کرونوگراف، ساعت های خلبانی و ساعت های نظامی هماهنگ هستند.

مراسم غیر رسمی: زمانی که لباس های غیر رسمی مثل تی شرت، پیراهن آستین کوتاه بدون دگمه، جین یا شلوارک بر تن دارید، تمامی ساعت های مچی به غیر از ساعت های رسمی مناسب سِت کردن با این تیپ هستند. این ساعت ها باید تحمل فشار و ضربه را داشته باشند و بهترین انتخاب ساعت های نظامی هستند.

نکته ای در مورد ساعت های هوشمند: داشتن ساعت مچی هوشمند بروی دست مثل بر دست کردن موبایل است! هر روزه به میزان زیادی دچار حواس پرتی از طریق موبایل ها و گجت ها هستید، اضافه کردن یک ساعت هوشمند بروی دست صرفن باعث برهم زدن تمرکز شماست. ساعت های هوشمند هر قدر هم شبیه ساعت های رسمی تولید شوند، باز هم اصالت ساعت مچی اصل را نخواهند داشت. اگر می خواهید از این ساعت ها به همراه لباس های غیر رسمی استفاده نمائید، آنهم به ندرت می توانید این کار را به شرط چک نکردن ساعت هنگام صحبت با فرد مقابل انجام دهید.

 

راهنمای سِت کردن لباس با ساعت مچی

 

 ۲- میزان رسمیت بند ساعت خود را با میزان رسمی بودن لباس هاس خود ست کنید.

زمانی که با کلیت نحوه سِت کردن ساعت مچی با سبک پوشش خود آشنا شدید، می توانید به جزئیات خود ساعت از جمله بند ساعت توجه بیشتری کنید.

دو قانون ساده برای اینکار وجود دارند:

۳- چرم با چرم تکمیل می گردد.

  • هنگامی که یک ساعت مچی با بند چرمی بر دست می کنید، رنگ و جنس کفش شما رفرنس مناسبی برای انتخاب نوع بند ساعت شماست. درابتدا باید کفش و کمربند خود را باهم ست کنید و سپس ساعت خود را باهردوی آنها.
  • بند ساعت چرمی مشکی با کفش مشکی و بند چرمی قهوه ای را با کفش قهوه ای سِت کنید، لزومی ندارد رنگ بند ساعت با رنگ کفش ها دقیقن یکسان باشد، استفاده از طیف رنگ یکنواخت و تناژ شبیه به هم کافی است( برای مثال: قهوه ای روشن، قهوه ای تیره).
  • بندهای چرم دارای بافت درشت و خشن به همراه لباس جین بهتر ست می‌شوند. دقت کنید این ساعت مناسب مهمانی رسمی نیست.

۴- فلز را با فلز ست کنید.

جنس استفاده شده در قاب ساعت و بند ساعت می‌تواند استیل، طلا، نقره، پلاتینیوم و یا تیتانیوم باشد. رنگ فلز ساعت شما باید کامل کننده رنگ بخش های فلزی پوشش شما باشد، برای ست کردن باید به آنها توجه کنید عبارتند از دستبدها، سگک کفش، دگمه سر دست، سگک کمربند و هر قطعه فلزی که در پوشش شما به کار رفته است. یک ساعت مچی رزگلد می‌تواند با یک سگک کمربند طلایی ست شود اما ترجیح استفاده از بند طلایی است،حال اگر ساعت مچی با قاب فلزی مشکی داشته باشید می‌توانید با رنگهای طلایی یا نقره ای ست کنید.

دقت کنید در مهمانی های رسمی بهترین حالت استفاده از فلزات یک رنگ طلایی و یا نقره ای است.

ساعت مچی رسمی کلاسیک

۵- ساعت های مچی با بند استیل جلوه بیشتری به همراه رنگ های خاص کفش و لباس خواهند داشت.

  • ساعت مچی با بند استیل را می توان با کفش مشکی یا قهوه ای سِت کرد اما رنگهای خاص حس بهتری از استایل شما ارایه می دهند.
  • یک ساعت نقره ای با لباس و کفش های رنگ مشکی، خاکستری و طیف آبی به خوبی ست می گردد.
  • ساعت های طلایی در بهترین حالت با رنگ های قهوه ای، بِژ، قهوه ای تیره (تَن) و رنگهای خاکی ست می شوند.

۶- ساعت های قدیمی ارثیه

ساعتهای ارثیه بسیار قدیمی و با ارزش شامل قوانین بالا نمی‌شوند. این ساعت ها به نوعی افتخار محسوب می شوند و اغلب برای شانس و یادآوری خاطرات دارندگان قبلی بر دست قرار می گیرند. این ساعت های بر اساس آخرین مُد فشن و پوشاک عمل نمی کنند، بلکه یادآور ارزش های خانوادگی و ابراز کننده هویت افراد هستند.

ست کردن لباس و کفش با ساعت

برای اعمال بهترین تاثیر، ساعت مچی را متناسب با سایز خودتان تعیین کنید. ساعت مچی باید فراخور اندام شما نیز باشد. آقایان لاغر اندام باید ساعت مچی با قاب باریک را انتخاب کنند و افراد تنومندتر بهتر است ساعت های درشت تر را به دست کنند. برای اطلاعا بیشتر مقاله راهنمای خرید ساعت مچی را مطالعه فرمائید.

فروشگاه ساعت ایراتک

از طريق
وبلاگ فروشگاه ساعت ایراتک
منبع
هنر زندگی مردانه
برچسب ها
نمایش بیشتر

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن