دانشنامه ساعت مچیمقالات ساعت مچی

پنج شاخص یک ساعت خوب

Five Signs of a Quality Watch

پنج شاخص یک ساعت خوب

Five Signs of a Quality Watch

بررسی خصوصیات ساعت مچی با کیفیت

پنج شاخص یک ساعت خوب بر مبنای اظهارات آقای Xiaoli Li   ادیتور سایت definitive touch در تاریخ ۲۲ نوامبر ۲۰۱۵:

اگر بخواهیم در مورد این که ساعت چیست از نقطه نظر علمی بحث کنیم، “ساعت یک مهندسی شگفت انگیز” است. ساعت های دارای صد ها قطعه بسیار کوچک چرخنده، فنر و پیچ هستند که بادقت بی نظیری توسط اساتید صنعت ساعت سازی کنار هم قرار گرفته و با هارمونی مثال زدنی به اتکای مهندسی پیچیده خود زمان را برای شما نگاه میدارند.

برند-کریس-بنز-07

ساعت های جیبی در ابتدا بسیار کاربرد داشتند، اما در حین جنگ جهانی اول سربازان فهمیدند که داشتن یک زمان نگه دار مقاوم درون کانال های خیس بسیار مهم بود، بعد از جنگ جهانی اول برندهای معروف مانند رولکس به سمت اضافه کردن خصوصیاتی از قبیل مقاومت، ضد آب بودن به محصولات خود روی آوردند. بندهای محکم نایلونی ناتو برای ساعت های سربازان علاوه بر سبکی و استحکام، امنیت بالایی را تضمین می نمود. چرا که شکستن یکی از پین های ساعت در حین عملیات، باعث از دست دادن ساعت نمی گردید.

امروزه به خاطر وجود تکنولوژی در قالب تلفن همراه، لپ تاپ، توجه لازم به ساعت های مچی صورت نگرفته و برخی آنها را نادیده میگیرند. خرید یک ساعت مچی در اصل سرمایه گذاری است که می تواند تبدیل به گنجی با ارزش برای نسل های بعدی گردد.

برای کسانی که مایلند تا از خرید یک ساعت خوب لذت ببرند، به توضیح مشخصات یک ساعت خوب می پردازیم.

ساعت مچی با کیفیت

شاخص اول: وزن، در یک ساعت با کیفیت باید کیفیت را احساس کرد و سنگینی نشانه اطمینان است. یک ساعت خوب دارای اجزای مختلفی میباشد که روی هم رفته از وزن بالایی برخوردار است. در کل ساعت خوب ساعتی ست که اگر از خودتون به عنوان میراث به جای بگذارید،کسی بدنبال مابقی آن نگردد! گرچه امروزه ساعت های مدرن با کیفیت تمام تیتانیومی و بسیار سبک تولدی میگردند، اما این ساعت ها نیز از وزن قابل توجه ای برخوردارند.

ساعت-های-مچی-نظامی-غواصی-کماندو-کریس-بنز-آلمان

شاخص دوم: تیک تاک، که همان صدای معروف ساعت است. در ساعتهای با کیفیت ساختار داخلی بقدری خوب ساخته و تنظیم شدند که صدای تیک ۹ بار در ثانیه اتفاق میفتند و این یک حرکت بی خطا را رقم خواهد زد.

پنج شاخص یک ساعت خوب 1

شاخص سوم: اسم و رسم، سالها طول خواهد کشید تا یک ساعت معمولی به یک ساعت فوق العاده تبدیل شود. مثلا در جنگ جهانی دوم افسران انگلیسی که اسیر میشدند ساعتهایشان مصادره میشد و زمانی که هانس ویلدورف بنیانگذار رولکس خبردار شد بیش از ۳ هزار ساعت را بصورت سفارشی به آنان داد و پرداخت بهای آنرا موکول به پیروزی در جنگ نمود تا به شهرت خود بیفزاید.

ساعت مچی با کیفیت

شاخص چهارم: برند سوئیسی؛ بازاریابی، جعل و جهانی سازی باعث سردرگمی مشتریان شده و یا گاهی ساعت قلابی را به جای اصل می خرند. اما دولت سوییس تنها به ساعتهایی اجازه میدهد عبارت Swiss Made روی آنها حک شود که استانداردهای سخت را گذرانده باشند و قانونا ساعتهایی آن عبارت را یدک میکشند که قوای محرکه آنها و اسمبل شدن، بسته بندی و بازرسی آنها در سوییس انجام شود و ساعتهایی که قوای محرک آنها سوییسی اما در کشور دیگری اسمبل میشوند را با عبارت swiss movement میشناسند. با اینکه در کشورهای دیگر ممکن است سازنده ها بر اساس رسوم و قوانین خود ساعتهای با کیفیت بسازند اما مطمئن ترین نشانه برای اطمینان و کیفیت همان عبارت ساده swiss made است.

ساعت مچی سوئیسی

 شاخص پنجم: دقت؛ بسیار واضحه که ساعت باید قابلیت دقیق نشان دادن زمان را داشته باشد. از آنجایی که ساعتهای کوارتز دقت بیشتری را در نمایش ساعت دارند اما ساعتهای مکانیکی کم دقت هنوز هم استاندارد لاکچری محسوب میشوند. حرکت این ساعتها متکی بر مجموعه ای از چرخ دنده ها و فنرهاست و ناخواسته ثانیه هایی را در روز از دست میدهند. دقیق ترین ساعتها در دنیا تحت آزمایشات سخت قرار می گیرند. پیچیده ترین مکانیزم موتور ساعت های کرونوگراف هستند که داریا کرونومتر هستند. اغلب ساعتهای ساخت سوییس که عبارت swiss made دارند توسط انستیتوی Official Swiss Chronometer Testing مورد آزمایش قرار میگیرند و دقت آنها زیر ۱۰ ثانیه میباشد. چنین گواهینامه هایی تفاوت یک ساعت دقیق و ساعتی که نوه هایتان مجبورند هر هفته برای سرویس  ببرند را آشکار میکند.

ساعت مچی با کیفیت

ساعت های فیک و کپی

اما واقعیت غم انگیز آنجاست ،افرادی هستند که تمام این مشخصات را بصورت تقلبی روی ساعتها حک میکنند .گنگسترهای مالزیایی به راحتی عبارت swiss made را روی یک رولکس تقلبی حک کرده و هیچ ترسی از اینکه قوانین اتحادیه اروپا چه ضوابتی را تعیین کرده ندارند. بنابراین مراقب افراد سودجو باشید و فقط از مراکز مورد تایید خرید نمایید.

ساعت فیک رپلیکاچینی

فروشگاه ساعت ایراتک

از طريق
وبلاگ فروشگاه ساعت ایراتک
منبع
سایت definitive touch
برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن