اخبار ساعت مچیبرندهای مدرن ساعت مچی

ساعت مچی مکانیکی منظومه شمسی Planetarium

ساعت مچی مکانیکی منظومه شمسی Planetarium

ساعت مچی مکانیکی منظومه شمسی Planetarium یک مدل مکانیکی منظومه شمسی- Planetarium واقعی – بر روی مچ دست، و این بار برای خانم ها.

ساعت مچی مکانیکی منظومه شمسی Planetarium حقیقت گران بروی دست. هر گاه صحبت از ساعت زنانه یا جواهرات باشد، نام  Van Cleef & Arpels همواره جزو اسامی لیست طراحان ساعت و جواهر خواهد بود. امسال در SIHH 2018 ، این بِرند یکبار دیگر خودش را ثابت کرد و با مدلهای خیره کننده، دل هر بیننده ای را ربود.

ساعت مچی منظومه شمسی Planetarium

 هرچند بِرند ون کلیف و آرپلز دو سال پیش با معرفی ساعت Moon-Sun Day & Night مکانیکی شروعی بر ساعت های مچی با فاکتور های نجوم داشت، و این زمان سنج های Master Piece در ایتدا برای آقایان تولید شدند.تعداد کل سیارات روی صفحه شش عدد هستند که همگی سیاراتی هستند که از روی زمین و با چشم غیر مسلح قابل دیدن هستند و به صورت زمان بندی واقعی منظومه شمسی در حال گردش بدور خورشید هستند.

این مدل های ساعت مچی با قیمتی تا بیست هزار پوند انگلیس به فروش میرسند. این ساعت ها در دو مدل ۱۲ ساعته و ۲۴ ساعته و به همراه یک عقربه تولید شدند.

ساعت مچی منظومه شمسی Planetarium

ساعت مچی منظومه شمسی Planetarium

ساعت مچی منظومه شمسی Planetarium

ساعت مچی منظومه شمسی Planetarium

امسال با ارایه ساعت های مختلف با نشانه های ماه تولد چهره جدیدی به کلکسیون خود بخشیده بود، اما یکی از این مدلها تفاوت آشکاری از دیگر مدلها داشت.

ساعت مچی منظومه شمسی Planetarium

ساعت مچی منظومه شمسی Planetarium

  

ساعت مچی منظومه شمسی Planetarium

     

    بله مدل Midnight Lady Arpels Planetarium که به راستی یک منظومه شمسی واقعی است، که بر روی دست قرار میگیرد. در مرکز این ساعت ۳۸ میلی متری خورشیدی به رنگ رُزگُلد (مِسی) قرار دارد که سه سیاره  (زمین به رنگ فیروزه ای، زهره یا ونوس به رنگ سبز مینا و عطارد به رنگ مروارید صورتی) به دور آن در حال چرخش هستند. در اصل هر سیاره روی یک صفحه جدا قرار گرفته تا حرکت آن را با چرخ دنده مربوطه تنظیم نماید.

    ساعت مچی منظومه شمسی Planetarium

    همچنین ماه نیز بوسیله یک الماس کوچک نشان داده شده که هر۲۹٫۵ روز به دور زمین میچرخد. از آنجاییکه این مکانیزم بر اساس منظومه شمسی واقعی ساخته شده بنابراین عطارد هر ۸۸ روز و زهره هر ۲۲۴ روز و زمین هر ۳۶۵ روز بدور خورشید میگردند.

    یک ستاره دنباله دار از جنس طلا با روکشی از رِدیم (از فلزات کمیاب مقاوم در برابر فرسایش) مقدار ساعت و دقیقه را نشان میدهد. این یک ساعت تک عقربه و ۲۴ ساعته است.

    ساعت مچی منظومه شمسی Planetarium ساعت مچی منظومه شمسی Planetarium

    مابین هر دو عدد ۳ نقطه وجود دارد که هرکدام ۱۵ دقیقه است یعنی ربع، نیم و سه ربع. در نتیجه کافیست به موقعیت ستاره دنباله دار نگاه کنیم و زمان دقیق را بخوانیم.

    بدنه ساعت و بزل آن از طلای سفید و تمام آن حتی پایه ها با برلیان تزیین شده اند. اطلاعات دیگری همچون روز ، ماه و سال در پشت ساعت مخفی شده اند ضمنا یکسری نقاط رنگی نیز نشان میدهد سیاره های مورد نظر از چه چیزی ساخته شده اند.

    دو نوع بند قابل استفاده روی این ساعت یکی چرمی با نقطه های آبی رنگ و دیگری طلای سفید با پوششی از برلیان. نیروی محرک این ساعت اتوماتیک و با کوک کامل ۴۰ ساعت رزرو دارد. قیمت ساعت در حدود ۲۴۵٫۰۰۰ دلار با بند چرمی و با تزئین الماس ۳۳۰٫۰۰۰ دلار است و بصورت محدود قرار است تولید شود اما تعداد خاصی برای آن در نظر گرفته نشده.

    فروشگاه ساعت ایراتک

    از طريق
    وبلاگ فروشگاه ساعت ایراتک
    منبع
    فروشگاه ساعت ایراتک
    برچسب ها
    نمایش بیشتر

    نوشته های مشابه

    پاسخ دهید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    همچنین ببینید

    بستن
    بستن