مقالات ساعت مچی

نقض کپی رایت توسط ساعت سازان Copyright Violation

چرا کمپانی های صنعت تولید زمان سنج برای نقض کپی رایت یکدیگر را محکوم نمیکنند؟

نقض کپی رایت توسط ساعت سازان جهان

چرا ساعت سازان برای نقض کپی رایت یکدیگر را محکوم نمیکنند؟

حقیقت اینجاست که بسیاری از اجزای گاه شمارها شامل حقوق کپی رایت نیستند و به راحتی میتوان آنها را کپی کرد بهمین دلیل همه جا می توانید ساعت های مشابه رو ببینید.

یک مسئله این است که اکثر اجزای متحرک و کاربردی ساعت با توجه به قانون ثبت اختراع حفاظت میشوند نه کپی رایت! اما در بعضی کشورها مثل آمریکا ثبت اختراع شامل یک مدت زمانی محدود میشوند و پس از اتمام آن همه میتوانند از آن اختراع استفاده کنند این البته مربوط به اجزای تزئینی ساعت نمیشود.

برندها اغلب میتوانند از لوگوی خود و یا جزئیات بیشتر و طراحیهای منحصر به فرد خود حفاظت کنند که این بیشتر باعث سردرگمی خریداران میشود.

بعضی اوقات سازندگان از تاکتیک های ساده تری همچون اقدامات تجاری ناعادلانه استفاده میکنند همانطور که رولکس اعلام کرد دوران سختی است و امکان دارد ساعت مشابهی از برند دیگری با نامی دیگر در طراحی مثلا با رولکس ساب مارین به اشتباه گرفته شود.

نقض-کپی-رایت

موارد زیادی بوده که شرکت ها از هم شکایت کردند که  فلان قسمت ساعت کپی شده ولی اکثرا ناموفق بودند و بیشتر ادعاها بر مالکیت معنوی تاکید دارند. بنابراین سختی کار همیشه گریبان “های-اند” سازان را میگیرد زیرا آنها باید هنگام تولید محصولات جدید، اصلی بودنشان را حفظ کنند.

بعنوان یک دوستدار ساعت نقش ما توجه به کیفیت و انسجام ویکپارچگی محصولات یک برند است. بهرحال برخی ساعت ارزانتر با ساختار دلخواه و ظاهر مورد علاقه شان را ترجیح و برخی دیگر اصالت در طراحی را ترجیح میدهند و آنرا ضمانت و حقانیت یک برند یا اثر هنری میدانند.

فروشگاه ساعت ایراتک

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید

بستن
بستن