دانشنامه ساعت مچی

پوشش دی ال سی DLC

Diamon Like Carbon

پوشش دی ال سی DLC

تکنولوژی Diamon Like Carbon چیست؟

آبکاری مُدرن “کربنی، همانند الماس”

تکنیک مدرن آبکاری با کربن که با نام دی ال سی  نامیده می شود، روشی است که به ثبت رسیده، و تنها توسط شرکت Blaken در آلمان در کل دنیا ارایه می شود. برای انجام این پروسس، دو کار متفاوت باید صورت گرفته و به بیش از ۱۶ روز زمان نیاز هست تا به سطحی با مقاومت و پرداخت عالی (مانند الماس) برسیم. هر دو این روش ها زمان بر، پیچیده و در حال حاضر بسیار گران بوده و فقط در آلمان امکان پذیر هستند. بعد از انجام هر ساعت توسط مهندسین مورد تست و آزمایش قرار میگیرد. نتیجه ایجاد سطوح فوق العاده صیقلی و زیبا و بسیار محکم و بی مانند در صنعت هستند.

پوشش دی ال سی DLC

این روش در ابتدا در صنایع هواپیما سازی، دارو سازی و خودروهای فرمول یک مورد استفاده قرار گرفت و بعدها به روشی محبوب برای شخصی سازی ساعت های مچی تبدیل گردید. ایجاد پوشش از طریق DLC جزو رازها بوده ولی کاراکترهای  فوق العاده سختی و دوام به همراه زیبایی و درخشیدن جزو لاینفک محصولات پوشش داده شده توسط این روش هستند.

برای اندازه گیری ضخامت این پوشش، از واحد “میکرومتر یا میکرون” استفاده می شود، این واحد یک هزارم میلیمتر می باشد. یک برگ کاغذ به صورت معمول دارای ضخامت  میکرون است، پوشش مات DLC ضخامتی برابر با یک تا دو میکرون دارند در حالی که دارای سختی هشت برابر استیل هستند، این امر باعث میگردد تا ساعت های مچی دارای پوشش دی ال سی همواره ضد خش و  ضد خوردگی باشند.

در اصل دی ال سی یکی از تکنیک های پوشش پی وی دی محسوب میگردد! پوشش PVD را می توان توسط فلزات زیادی انجام داد، اما DLC فقط با کربن صورت گرفته و در اصل از نام فلز پوشش دهنده مشتق شده است. از لحاظ فنی دی ال سی با کیفیت ترین پوشش پی وی دی است.

هم زیستی تکنولوژی و احساس زیبایی شناسی

پوشش DLC استاندارد جدیدی در طراحی و استحکام ایجاد کرده است. این استاندارد ترکیبی هنرمندانه از زیبای سطحی (سطح ابریشمی و یا ساتن شکل) درکنار توپوگرافی اجزای پوشش است. طیف رنگی می تواند از رنگ کاملن مشکی تا ذغالی کلاسیک تغییر کند.

پوشش ساعت DLC

چنین سطوح با کیفیت بالا و تزئینی، مخصوص محصولات لوکس مانند ساعت مچی (ساخته شده از استیل و یا تیتانیوم) و یا اجزای داخلی اتومبیل های مسابقه ای می باشند، جایی که این تکنیک همبستگی تکنولوژی و حس زیبایی را دقیق و کامل منعکس می کند.

تکنولوژی آبکاری DLCتکنولوژی آبکاری DLCتکنولوژی آبکاری DLC

کلکسیون ساعت های مچی اتوماتیک خلبانی تیتانیومی ایراتک همگی توسط تکنیک آبکاری DLC پوشش داده شده اند.

فروشگاه ساعت ایراتک

از طريق
وبلاگ فروشگاه ساعت ایراتک
منبع
فروشگاه ساعت ایراتک
برچسب ها
نمایش بیشتر

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید

بستن
بستن