دانشنامه ساعت مچی

نحوه سِت کردن ساعت مچی رسمی

ساعت های مچی رسمی Dress Watches

نحوه سِت کردن ساعت مچی رسمی

فهرست مطالب (با کلیک بروی هر عنوان به همان بخش هدایت می شوید) نمایش محتوا

ساعت های مچی رسمی Dress Watches

تاریخچه ساعت های مچی رسمی:

استفاده از ساعت های مچی در اوایل قرن ۲۰ میلادی توسط مردان خوش لباسی که ترجیح می دادند تا به جای نگهداری ساعت درون جیب، ساعت را بروی مچ دست داشته باشند، متداول گردید.  ساعت های مچی رسمی پیچیدگی در عین سادگی است، ظرافت به جای بزرگ بودن. این ساعت ها پر زرق و برق نبوده نیستند اما به روش خاص خود با سادگی و به طور نامحسوس توجه و تقدیر همگان را برای شما به همراه خواهند داشت.

ویژگی‌ها خاص ساعت های مچی رسمی:

اندازه ساعت مچی رسمی: این ساعت ها باریک هستند تا به آسانی بری دست سُر بخورند (برای رفتن زیر آستین یا بیرون آمدن از زیرآستین).

قاب ساعت مچی رسمی: قاب ساعت مچی رسیمی می‌تواند به شکل دایره، مربع یا مستطیل باشد. ساعت های رسمی گران قیمت، از فلزات گرانبها مانند طلا یا نقره تولید میگردند.

صفحه ساعت مچی رسمی: صفحه ساعت رسمی کاملا ساده بوده و فقط شماره های ساعت (اعداد لاتین، رومی یا عربی) و یا خط های ساعت بیانگر ساعت را در صفحه می بینید.

بند ساعت مچی رسمی: بندها همیشه از چرم می باشند. البته برخی برند ها هم بند چرمی و هم بند فلزی را به عنوان آپشن ساعت های رسمی به مشتریان معرفی می‌کنند اما درهر صورت بندهای چرمی برای ساعت های مچی رسمی، کلاسیک تر است.

پیچیدگی های ساعت مچی رسمی: این ساعت های تقریبن هیچ گونه پیچیدگی ندارند، در برخی می توانید نشانگر تاریخ یا وضعیت ماه را ببینید.

موارد استفاده از ساعت های مچی رسمی:

همانطور که که از نام این مدل ساعت مچی پیداست، این زمان سنج ها بیشتر در ایونت های رسمی مثل جلسات رسمی کاری یا مهمانی‌ رسمی زمانی که کت و شلوار رسمی به همراه کراوات مشکی و یا تاکسیدو (کت و شلوار بسیار رسمی اغلب به همراه پاپیون) بر تن دارید کاربرد دارند.

نکته: بسیاری معتقدند در مراسم بسیار رسمی هنگام استفاده از تاکسیدو نباید ساعت به دست داشت. البته می‌توانید این ساعتها را با لباسهای نیمه رسمی مانند کت و شلوار اسپرت هم سِت کنید. هیچ وقت یک ساعت رسمی با ترکیب تیشرت و شلوار جین جور در نمی‌آید.

برای اطلاعات بیشتر مقاله شش قانون مهم در سِت کردن لباس با ساعت مچی را مطالعه فرمائید.

نمونه هایی از ساعت مچی رسمی:

ساعت مچی رسمی کارتیهساعت مچی رسمی اتوماتیک اسلوساعت مچی رسمی اورینت
ساعت مچی رسمی Cartier Tankساعت مچی رسمی SLOW AUTO 02ساعت مچی رسمی Orient Bambino
ساعت مچی رسمی ژاگرساعت مچی رسمی واچرونساعت مچی رسمی اسلو سوئیس
ساعت مچی Jaeger Le Coultreساعت مچی Vacheron Malteساعت مچی SLOW Round 13

فروشگاه ساعت ایراتک

از طريق
وبلاگ فروشگاه ساعت ایراتک
منبع
فروشگاه ساعت ایراتک
برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

1 thought on “نحوه سِت کردن ساعت مچی رسمی”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید

بستن
بستن