مقالات ساعت مچی

زمان گرینویچ و ساعت های جی ام تی

GMT چیست؟

زمان گرینویچ و ساعت های جی ام تی

GMT چیست؟

در سال ۱۸۸۴ گرینویچ انگلستان ، نصف النهار صفر درجه نامگذاری شد. که جهان به عنوان نقطه ی شروع موقعیت زمان جهان آن را پذیرفت .

یک ساعت جی ام تی به عبارت ساده ساعتی است که دارای صفحه ۲۴ ساعته بوده و امکان نمایش موقعیت زمانی دوم را نیز داشته باشد. گر چه امروزه به اشتباه بسیاری از ساعت های بدون داشتن صفحه نمایش مناسب ۲۴ ساعته و صرفا بدلیل نمایش موقعیت زمانی دوم با نام “GMT” نامیده می شوند. پیدایش ساعت های جی ام تی به زمان پیدایش زمان گرینویچ بر می گردد اما استفاده عملی از ساعت های جی ام تی با تولید ساعت اختصاصی GMT MASTER رولکس به سال ۱۹۵۰ بر می گردد، زمانی که ساعت های جی ام تی اختصاصا برای خلبان های هواپیما های تجاری که در بین موقعیت های زمانی مختلف سفر می کردند تولید شدند.

ساعت-جی-ام-تی

سال ۱۹۵۰ ساعت های جی ام تی اختصاصا برای خلبان های هواپیما های تجاری که در بین موقعیت های زمانی مختلف سفر می کردند تولید شدند!.

“GMT” مخفف زمان گرینویچ Greenwich Mean Time بوده و به عنوان واژه ای برای مقایسه با زمان “UTC” یا زمان هماهنگ جهانی  Universal Coordinated Time  به کار برده می شود، گر چه هر دو بیانگر یک چیز می باشند. جی ام تی به عنوان سیستم “ساعت صفر” تلقی شده و با سفر به شرق یا غرب به ساعت گرینویچ افزوده می شود. برای مثال تهران درموقعیت زمانی ۳٫۵+ نسبت به گرینویچ قرار دارد. در استاندارد UTC این بدان معناست که در صورتی که ساعت ۸:۳۰ لندن معادل ساعت ۱۲:۰۰ تهران می باشد.

ساعت های جی ام تی ممکن است دارای پیچیدگی های دیگری نیز باشند (به عنوان مثال ساعت جی ام تی کرونوگراف) اما به طور خاص برای نگهداری دو زمان مختلف و برای خلبانان طراحی شده اند، این ساعت ها امروزه به طور گسترده مورد استفاده عموم خصوصا کسانی که زیاد مسافرت می کنند و نیاز به نگهداری موقعیت زمانی متفات دارند کارآیی دارند.

از کلکسیون ساعت های حرفه ای خلبانی نظامی غواصی ۲۰۰۰ متری جی ام تی GMT کریس بنز آلمان دیدن فرمائید.

فروشگاه ساعت ایراتک

از طريق
وبلاگ فروشگاه ساعت ایراتک
منبع
فروشگاه ساعت ایراتک
برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید

بستن
بستن