برندهای ساعت مچی

ساعت پانرای Panerai

بِرندساعت مچی ایتالیایی Panerai

ساعت پانرای – بِرندساعت مچی ایتالیایی Panerai

معرفی شرکت ساعت مچی پانِرای  Panerai

شرکت تولیدکننده ساعت مچی پانرای (برخی آن را به اشتباه پنرای می خوانند) که به معنای قدرت می باشد، به‌ عنوان تامین‌ کننده رسمی نیروی دریایی ایتالیا از تاریخچه‌ای افسانه‌ای بهره‌مند است. مشهورترین مدل‌های خانواده پانِرای، رادیومیر(Radiomir) و لومینور(Luminor) هستند، که مدت زمان زیادی جزء تجهیزات استاندارد غواصان ایتالیایی بود. از دهه ۱۹۹۰ ساعت‌های مُچی ایتالیایی پانِرای در بازار عرضه شد و با زیبایی و ظرافت برجسته خود همگان را مسحورکرد.

ساعت-پنرای

حقایق برند ساعت مچی پانرای!

 

  • جیووانی پانرای (Giovanni Panerai) مغازه ساعت‌سازی خود را در سال ۱۸۶۰ در فلُورانس تاسیس کرد که بعدها به کمپانی افسانه‌ای آفیسین پانرای (Officine Panerai) که امروزه می‌شناسیم اِرتقاء یافت.
  • در سال ۱۹۳۸ پانرای، مدل مشهور رادیومیر را برای غواصان نیروی دریایی ایتالیا طراحی کرد. شاخصه این ساعت، مقاومت بالا در برابر آب و قابلیت خوانایی راحت بود.
  • ساعت‌های آفیسین پانرای پیش از اینکه کمپانی در سال ۱۹۹۳ مجموعه خود را برای فروش روانه بازار کند، به‌ عنوان تامین‌کننده نیروی دریایی ایتالیا تاسیس شد.
  • سیلوستر استالونه با به دست کردن ساعت لومینور پانرای در فیلم “روشنایی روز” (Daylight) در سال ۱۹۹۶ به شهرت جهانی کمپانی آفیسین پانرای که در آن‌ موقع نسبتاً ناشناخته بود کمک کرد.

تاریخچه-پانرای

 پانرای، ساعت‌ غواصی با اصالت ایتالیایی

تاریخچه ساعت مچی پانرای به ۱۸۶۰ برمی‌گردد، زمانی که جووانی پانرای یک مغازه ساعت‌سازی در شهر فلورانس باز کرد. در سال ۱۸۹۰ نوه با استعداد او گوییدو پانرای (Guido Panerai) حِرفه او را برعهده گرفت و آن را به میدان اصلی شهر پیاتزا سان جووانی انتقال داد.

ساعت-پانرای-لومینور

پانرای به‌خاطر همکاری سابق بِرند با نیروی دریایی ایتالیا، ابزار مکانیکی مانند عمق‌سنج و قطب‌نما غواصی تولید می‌کرد. در سال ۱۹۳۶ این خانواده سفارش خاصی دریافت کرد و شروع به تولید ساعت‌های غواصی حرفه‌ای برای نیروی دریایی کرد. ارتش دریایی ایتالیا بیش‌ترین تقاضا را برای ساعت‌هایی داشت که ضدآب باشند و علاوه بر آن در هر شرایطی به سادگی خوانده شوند. در توسعه این ساعت‌های پیشگام، پانرای به کمپانی سوئیسی رُولکس روی آورد که در آن زمان به خاطر تخصصش در ساعت های ضدآب شناخته‌ شده بود.

ثبت اختراع مُحافظ تاج درسال ۱۹۵۹ انجام گرفت، یعنی همان سالی که پانرای اِجیتزیانا توسعه داده شد.

همکاری با رولکس منجر به رادیومیر پانرای شد که ساعتی ضدآب با قطر ۴۷ میلی‌متر بود که در دهه ۱۹۳۰ بسیار ممتاز به‌ حساب می‌آمد. برای اطمینان از اینکه زمان در هر محیطی قابل خواندن است فسفری ابداع شده بر پایه رادیوم، درساخت صفحه نمایش اعداد رادیومیر استفاده شد. در زمان تولید رادیومیر کسی آگاه نبود که این ساعت‌ها با رادیواکتیوترین ماده جهان ساخته‌ می‌شود! هرچند که تولید این نسخه رادیومیر بسیار اندک بود زیرا این ساعت‌ها در بازار مصرف‌کننده فروخته نمی‌شد. امروزه ساعت‌های پانرای که برای نیروی دریایی ایتالیا ساخته شده‌ بودند با قیمتی بیشتراز صد هزار یورو ارزش‌گذاری می‌شوند.

ساعت-پانرای-02

ساعت مچی برای نیروی دریایی مصر

آفیسین پانرای به‌عنوان چیزی بیش از تامین کننده نیروی دریایی ایتالیا خود را ثبت کرده است. در ۱۹۶۵ کمپانی ایتالیایی ساعت، نسخه تغییریافته‌ای از پانرای رادیومیر را برای ارتش مصر ارتقا داد که پانِرای اِجیتزیانا (Paneri Egiziana) (در ایتالیایی به معنی مصر) نامداشت.

چشم انسان به‌طور طبیعی جذب ابعاد بزرگ پانرای اجیتزیانا می‌شود که از بدنه‌ای با قطر ۶۰ میلی‌متر تشکیل شده‌ است. علاوه بر آن، این ساعت بسیار سخت و البته ضدآب است. پانرای اجیتزیا مجهز به بِزل (زِه چرخان) برای محاسبه زمان غواصی است و همچنین یکی از ویژگی‌های شاخص پhنرای را دارا می‌باشد: محافظ تاج (دسته کوک) که از عدم نفوذ آب به داخل ساعت از طریق پیچ تاج اطمینان حاصل می‌کند. ثبت اختراع مُحافظ تاج درسال ۱۹۵۹ انجام گرفت، یعنی همان سالی که پانرای اِجیتزیانا توسعه داده شد.

ساعت-پانرای

پانرای، از ایتالیا تا هالیوود

در سال ۱۹۹۳ میلادی شرکت تولید کننده ساعت مچی پانرای، اولین مجموعه خود را که برای برای عامه دوستداران ساعت ساخته شده بود، عرضه بازار کرد. این مجموعه پانرای از طراحی‌های ممتاز نمونه‌های کلاسیک ساعت مچی رادیومیر پانرای و ساعت مچی لومینور پانرای الهام گرفته بود. برای چندسال این کمپانی در سایه تولیدکننده‌های بزرگی باقی ماند که تاریخچه و اصالت آن‌ها در جهان شهرت وسیعی داشت. اما مدت‌هاست که جادوی پانرای دیگر قابل چشم‌پوشی نیست.

در فیلم “روشنایی روز” (Daylight) سال ۱۹۹۶ سیلوستر استالونه به خواست خود ساعت پانرای لومینورنسبتاً ناشناخته را به مچ خود آویخت. ساعت به وضوح در فیلم دیده می‌شود و بنابراین بخش زیادی از شهرت جهانی حاصل شده برای برند نسبتاً ناشناخته آفیسین پانرای در آن زمان، مدیون سیلوستر استالونه است. با ظاهرشدن اولین ساعت صفحه نقره ای، هالیوود شیفته پانرای لومینور شد. به‌عنوانی نوعی تشکر کمپانی پانرای سرانجام برخی از ساعت‌های خود را به لوگوی “Daylight” یا “Slytech” (اشاره به Sly لقب استالونه) مزین کرد. در قسمت چهارم فیلم “رمبو” (Rambo) نیز “استالونه” مدلی از پانرای را که توسط نیروی دریایی ایتالیا استفاده می‌شد به دست کرد. علاوه بر آن، در “بی‌مصرف‌ها” استالونه درنقش بارنی راس پانرای لومینور رگاتا را به مچ آویخت.

ساعت-پانرای-رمبو

اما چند فیلم هست که در آن‌ها ساعت پانرای نمود پیدا می‌کند. در این میان پانرای لومینور مارینا بر مچ دست آرنولد شوارتزنگر در فیلم “پاک کننده” (Eraser) مشخص است. از این گذشته پانرای لومینور مارینا بر مچ DMX در فیلم “زخم‌های خروج” (Exit Wounds) و پانرای لومینور دی‌لایت بر مچ دست جیسون استاتهام در فیلم  “ترانسپورتر –ماموریت” (Transporter- The Mission) دیده می‌شود.

فروشگاه ساعت ایراتک

از طريق
وبلاگ فروشگاه ساعت ایراتک
منبع
فروشگاه ساعت ایراتک
برچسب ها
نمایش بیشتر

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن