مقالات ساعت مچی

ساعت های شاخ بالا

The Bullhead watch an horological oddity

ساعت های شاخ بالا

یک رُخ داد عجیب در صنعت ساعت سازی

The Bullhead watch an horological oddity

یک ساعت شاخ بالا دارای دگمه هایی در بالای قاب اصلی است که یاد آور شاخ های گاو نر بوده و در طراحی از آنها الهام گرفته شده است. طراحی ساعت های کرونوگراف با این شکل از دهه ۱۹۶۰ و ۱۹۷۰ میلادی شروع شدند. احتمالن این طراحی به علت منطقی و علمی ارگونومیک تر بودن ساعت شکل گرفته است، در واقع فشردن دگمه های شروع و توقف در بالای قاب ساعت برای دست بسیار راحت تر از فشردن دگمه ها در کنار قاب است.

ساعت های شاخ بالا

برندهای سوییسی زیادی از قبیل اُمگا Omega، هویر Heuer، برایتلینگ Breitling، یونگهانس Junghans  و بولوا Bulova در کنار برندهای ژاپنی سیکو Seiko و سیتیزن Citizen از این طرح در تولیدات خود استفاده کردند.

برخی امگا را منشا این طراحی میدانند اما به عقیده اکثر کلکسیون داران ساعت در جهان، این طراحی اولین بار توسط برند ژاپنی سیکو Seiko در سال ۱۹۶۹ میلادی به همراه اولین ساعت کوارتز جهان ارایه شد.

ساعت های شاخ بالا امروزه بسیار کم یاب و کلکسیونی هستند. معمولن می توانید از حراج های آنلاین انواع مختلف در رنگ های مختلف را خریداری نمایید.

یک مدل ساعت شاخ بالای نادر، مدل ساعت Tissot Sideral است، یک ساعت کاملن پلاستیکی که به طور کلی درون بند ساعت تعبیه شده است. امروزه پیدا کردن Sideral سالم کمی دشوار است چون مواد پلاستیکی در گذر زمان دچار خوردگی شده اند.

ساعت های شاخ بالا

اگر چه امروزه ساعت های شاخ بالا کم یاب هستند و در بین مجموعه داران از محبوبیت بالایی برخوردارند، در زمان تولید خود طرافدار نداشته و موفق نبودند. امروز ساعت های Bullhead مدرن توسط برخی برندها مانند سیکو Seiko، زنو Zeno، فورمکس Formex و کوئیک سیلور Quicksilver تولید می گردند.

ساعت های شاخ بالا

در سال ۲۰۱۳ میلادی در جشن ۵۰ سالگی تولید کالیبر کرونوگراف Carrera 1887 Chronograph توسط برند هویر، برند تگ هویر TAG Heuer سری جدید ساعت های خود به نام Jack Heuer را معرفی نمود. یک ساعت شاخ بالای کورونوگراف با قابی شبیه به مدل Mikrogirder.

ساعت های شاخ بالا

ساعت شاخ بالای جدید اُمگا Omega Bullhead

در سال ۲۰۱۴ میلادی در نمایشگاه ساعت بازل، برند اُمگا Omega از ساعت مدل کلاسیک شاخ بالا Omega Seamaster Classic Bullhead رو نمایی کرد. این سری در سه طرح و به تعداد محدود ۶۶۹ عدد در هر طرح تولید و فروخته شدند.

ساعت های شاخ بالا ساعت های شاخ بالا ساعت های شاخ بالا

منبع
مجله الکترونیکی یونیک وا چ گواید
برچسب ها
نمایش بیشتر

1 thought on “ساعت های شاخ بالا”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید

بستن
بستن