برندهای ساعت سوئیسیبرندهای ساعت مچی

ساعت رولکس ROLEX

بِرند ساعت مچی سوئیسی Rolex

ساعت رولکس – بِرند ساعت مچی سوئیسی Rolex

معرفی شرکت ساعت مچی رولکس ROLEX

 

کُمپاني رولکس (Rolex) سازنده پيشتاز ساعت های لوکس در دنيا با توليد بيش از ۲۰۰۰ ساعت در روز و درآمد سالیانه ای بالغ بر ۷ ميليارد دلار است. اين شرکت سازنده سوئيسی از طريق نماينده های فروش حرفه ای در توزيع و سرويس ساعت هاي مچي تحت برند Rolex و Tudor فعاليت مي‌کند. شرکت رولکس در سال ۱۹۰۵ توسط Hans Wilsdorf و AlfredDavis در لندن تاسیس و در حال حاضر داراي رتبه ۵۷ در ميان برندهای قدرتمند دنياست. در ابتدا نام اين کمپانی Wilsdorf and Davis بوده است و در سال ۱۹۱۹، بخش مديريت به ژِنو در سوئيس منتقل شده است. اين برند قدرتمند ساعت علاوه بر رقبای قدیمی (برندهای شخصی ساز) و برندهای مدرن امروزه با برندهای لوکس ديگري مانند بِرایتلینگ Breitling، پَتک فليپ Patek Philippe، آی دَبلیو سی IWC، اُمگا Omega، پانِرای Panerai رقابت کرده و سر آمد همه آنهاست. رولکس همواره اسپانسر بسياري از رويدادهای معتبر ورزشی مانند تنيس، گُلف، اتومبيل رانی و قايقرانی است.

ساعت سوئیسی رولکس

تاسيس کمپانی Rolex

رُولکس در سال ۱۹۰۲ میلادی توسط Wilsdorf و برادرخانمش Alfred Davis تحت نام تجاری Wilsdorf and Davis ثبت گردید. آنها اين کمپانی را در لندن، جايی که متخصصين با تجربه، موتورهای با کيفيت ساعت با بِرند Hermann Aegler را وارد ميیکردند و در ساعت های باکيفيت ساخت شرکت‌های معتبري مانند Dennison  قرار می دادند، تاسيس نمودند. در ابتدا رولکس ساعت های خود را به جواهرسازها مي سپرد تا علاوه بر نصب جواهرات، برند آنها را روی ساعت ها حک کنند. اولين ساعت های رولکس، با حک شدگی بِرند W&D درقسمت داخلی توليد شدند.

سال ۱۹۰۸ میلادی، سال سرنوشت سازی برای شرکت تجاری W&D بود. آقای ویلزدُرف Wilsdorf نام تجاری رُولکس Rolex و لوگوی تاج CROWN را به عنوان اسم و لوگوی رسمی شرکت انتخاب نمود و اولین دفتر شرکت رولکس را در شهر La Chaux-Fonds سوئیس افتتاح کرد. هدف از انتخاب نام تجاری رولکس این بوده که تلفظ آن درهر زبانی راحت باشد. بنا به نقل قول هایی آوای کلمه رولکس مانند صدای کوک کردن یکی از ساعت های شرکت  Wilsdorf & Davis  بوده است.

ساعت رولکس

سال ۱۹۱۴ میلادی، شرکت رولکس موفق به کسب مدرک دقت کلاس A از سازمان Kew شد. این افتخار بسیار بزرگی برای کمپانی بود چون تا آن زمان گواهی نامه دقت فقط به کُرونومتر های دریایی اعطا شده بود.

مالیات هایی که در زمان جنگ برای لوازم لوکس وضع شد گریبانگیر شرکت W&D گردید، چون در ساخت ساعت های خود طلا و نقره به کار می بردند، این مالیات وضع شده بسیار سنگین بود. این امر باعث شد آقای ویلزدُرف در سال ۱۹۱۹ انگلستان را ترک کند. به این ترتیب آقای ویلزدُرف شرکت را به ژنو سوئیس منتقل کرد. بعدها این بِرند به Montres Rolex SA و در نهایت به Rolex SA تغییر نام داد.

در کنار بِرند رولکس ، آقای ویلزدُرف برند ساعت با کیفیت ولی ارزان تر دیگری به نام Tudor را تاسیس نمود. این کمپانی زیر مجموعه کمپانی اصلی بود و در سال ۱۹۴۶ میلادی افتتاح شد. آقای ویلزدُرف تا زمان مرگ در ۱۹۶۰ میلادی هر دو کمپانی را با ساخت ساعت های با کیفیت و ایده های خلاقانه سر پا نگه داشت و ارتقا داد.

امروزه کمپانی ROLEX SA پیشتاز صنعت ساعت مچی دنیا بوده و با ارایه دو بِرند ROLEX و TUDOR به کار خود ادامه میدهد.

ساعت ساب مارینر رولکس

بنیاد Hans Wilsdorf

در سال ۱۹۴۴ میلادی، آقای ویلزدُرف بنیاد Hans Wilsdorf را پس از فوت همسرش تاسیس نمود. آقای ویلزدُرف تمام سهام خود ازکمپانی را به بنیاد بخشید به امید اینکه کمپانی های تازه تاسیس دیگر پا بگیرند. از این رو کمپانی رُولکس تا به امروز با اعتماد عمومی مردم مدیریت شده است.

ابداعات و نوآوری ها

کمپانی رولکس از سال ۱۹۰۲ میلادی دربازار ساعت مشغول به فعالیت بوده و سابقه بسیار طولانی در نوآوری و طراحی های موفق ساعت دارد. این کمپانی در خیلی موارد جزو اولین ها بوده است. این کمپانی اولین ساعت هایی را تولید کرده که تاریخ و روز را به صورت اتوماتیک تغییر می دادند. اولین ساعت هایی که تا عمق ۱۰۰ متری آب در برابر نفوذ آب مقاوم بودند، نیز متعلق به این کمپانی است. اولین ساعت های مچی که زمان دو منطقه را همزمان نشان می‌دادند و اولین ساعت های مچی که تاییدیه کرونومتر را دریافت نمودند، همه و همه متعلق به رولکس بودند.

ساعت قدیمی رولکس

برخی از نوآوری های این کمپانی به این صورت هستند:

سال ۱۹۱۰: اولین ساعت مچی که موفق به دریافت گواهی نامه دقت کرونومتر سوئیس شد.

 سال ۱۹۲۶: رولکس با اختراع و تولید اولین ساعت مچی ضد آب، انقلابی به پا کرد. بر اساس این ساعت کلکسیون مشهور Oyster پدید آمد که تا امروز نیز تولید می شود.

 سال ۱۹۴۵: اولین ساعت که تاریخ را درصفحه نمایش، نشان می داد و به صورت اتوماتیک عوض می کرد.

سال ۱۹۵۴: اولین ساعت که زمان دو منطقه را همزمان نشان می داد.

سال ۱۹۵۶: دی-دیت (Day-Date) متولد شد، اولین ساعتی که هم روز هفته و هم تاریخ را در صفحه خود نشان می داد.

سال ۲۰۱۲: اولین ساعت مچی با قاب طراحی شده برای استفاده های متفاوت.

خانواده ساعت های رولکس

رولکس به بسط خانواده ساعت های خود اعتقادی نداشته، بلکه به ایجاد تنوع در طراحی و بالاتر بردن کیفیت ساخت و تولید ساعت های توجه میکند. کلکسیون های رولکس اویستر Oyster و سِلینی Cellini می باشند. خانواده BLACKEN نیز  تمامی مدل های رولکس با پوشش DLC مخصوص سیاه هستند. در عکس های زیر حانواده اویستر رولکی در گذر زمان را مشاهد می کنید.

تاریخچه کلکسیون ساعت اویستر رولکس

تاریخچه کلکسیون ساعت اویستر رولکس

تاریخچه کلکسیون ساعت اویستر رولکس

سیستم حرکتی و موتورها

قبل از سال ۱۹۳۱ میلادی، رُولکس ساعت‌هایی تولید می کرد که باید به صورت دستی کوک می شدند. در سال ۱۹۳۱ میلادی، اولین بار یک مدل خود کوک شونده (اتوماتیک) به نام bubble back وارد بازار شد که با حرکت دست استفاده کننده کوک می شد. این تکنولوژی نه تنها راحتی را به همراه داشت بلکه ساعت ها را قابل اعتماد تر می ساخت.

در طول دهه ی ۱۹۶۰ و ۱۹۷۰ مهندسین رُولکس در شُرف طراحی موتورهای کوارتز قرار داشتند. این کمپانی با ۱۶ سازنده همکاری داشت تا در نهایت موفق به تولید موتور کوارتز بتا ۲۱ ، که با سریال Rolex Quartz Date 5100 یافت می شود شدند. با ادامه این فعالیت ها، ۵ سال بعد موتورهای کوارتز clean-slate5035/5055 تولید و در مجموعه مدل های Oyster متعلق به رولکس مورد استفاده قرار گرفتند.

ساعت رولکس اکسپلورر

ساعت های امروز رولکس

رُولکس در طول تاریخ طولانی خود ساعت های بسیار زیادی تولید کرده است. اگرچه برخی از این مدل ها امروزه قدیمی هستند و در کلکسیون ها یافت می شوند، اما مدل های مدرن دیگر تولید و روانه بازارمی شوند.

مدل های متنوعی از ساعت های رولکس در بازار موجود است. برای مثال، اگر به غواصی علاقه‌مند هستید، مدل ساب مارینر (Submariner) رولکس بهترین انتخاب برای شماست. این مدل به طور خاص برای تحمل فشار آب و دقت بالا طراحی شده است. اگر از مسابقه لذت می برید، مدل دیتونا (Daytona) رولکس برای شما بهترین انتخاب است. این مدل به طور منحصر به فردی برای هیجان مسابقات طراحی شده و حتی بر اساس یکی از مهیج ترین و معروف ترین مسابقات سالانه نام گذاری شده است.

کلکسیون اویستر رولکس جدید

 

در کلکسیون Oyster رولکس، در حال حاضر مدل های زیر ارائه می شوند:

ساعت-رولکس-oyster-perpetual

OYSTER PERPETUAL

ساعت-رولکس-datejust-pearlmaster-34

PEARLMASTER 31

ساعت-رولکس-datejustII

DATEJUST II

ساعت-رولکس-datejust

DATEJUST

ساعت-رولکس-datejust-lady-31

DATEJUST LADY 31

ساعت-رولکس-submariner

SUBMARINER

ساعت-رولکس-yacht-master-II

YACHT MASTER II

ساعت-رولکس-sea-dweller-4000

SEA DWELLER 4000

ساعت-رولکس-yacht-master

YACHT MASTER

ساعت-رولکس-gmt-master-II

GMT MASTER II

ساعت-رولکس-day-date-II

DAY DATE II

ساعت-رولکس-milgauss

MILGAUSS

ساعت-رولکس-explorer

EXPLORER

ساعت-رولکس-deepsea

DEEP SEA

ساعت-رولکس-day-date

DAY DATE

ساعت-رولکس-lady-datejust

LADY DATE JUST

ساعت-رولکس-explorer-II

EXPLORER II

ساعت-رولکس-cosmograph-daytoa

DAYTONA

ساعت-رولکس-sky-dweller

SKY DWELLER

ساعت-رولکس-lady-datejust-pearlmaster

DAY DATE LADY

 

در کلکسیون جدید رولکس، سِلینی (CELLINI) مدل های زیر در حال تولید هستند:

ساعت-رولکس-cellini-prince

CELLINI PRINCE

ساعت-رولکس-cellini-dual-time

CELLINI DUAL TIME

ساعت-رولکس-cellini-date

CELLINI DATE

ساعت-رولکس-cellini-time

CELLINI TIME

بِرندهای رُولکس Rolex SA:

بسیاری از افراد کمپانی Rolex SA را تنها با برند رولکس می شناسند. این افراد نمی دانند که برند تودُر(Tudor) نیز متعلق به این کمپانی است.

ساعت تودُر Tudor

ساعت تودُر TUDOR: از سال ۱۹۴۶، شرکت ساعت سازی تودُر ساعت هایی تولید کرده که به اندازه رولکس با کیفیت و قابل اعتماد هستند و در عین حال از قیمت پایین‌تری برخوردار هستند. این کمپانی محصولات خود را در شرکت Montre Tudor SA می سازد.

ساعت تودُر اخیرن شعار جدید “BORN TO DARE” به معنای “زاده شده برای رویارویی با هر چالشی” را به عنوان شعار تبلیغاتی خود انتخاب کرده که هم وزن با نام برند TUDOR بوده و میزان مقاومت و سختی ساعت ها را میرساند.

مدیر عامل رولکسمدیر عامل شرکت رولکس چه کسی است؟

مدیر عامل فعلی رولکس آقای جین فردریک دافُر Jean Fredric Dufour است. ایشان ششمین مدیر عامل رولکس درطول تاریخ است. هیچ جای تعجبی نیست که چرا شرکت رولکس این فرد سرشناس و حرفه ای رابرای مدیر عاملی انتخاب نموده است. آقای دافُر دوست مدیر عامل سابق کمپانی Hublot است. او در برخی از دیگر کمپانی ها مثل Zenith و TAG نیز مشاغل مهمی داشته است.

دفتر مرکزی رولکس

اگرچه شرکت رولکس در لندن تاسیس شده است، اما در سال ۱۹۲۰، دفتر مرکزی شرکت خود را به ژنو سوئیس منتقل کرد که تا امروز در آنجا مستقر هستند. درست است که دفتر مرکز در سوئیس است اما محصولات این شرکت در تمام دنیا فروخته می شوند. این شرکت حدود ۲۸۰۰ کارمند دارد و سود سالیانه ای در حدود هفت و نیم میلیارد دلار کسب می کند.

دفتر مرکزی رولکس

ساعت های رولکس امروزه معتبرترین و معروف ترین ساعت های دنیا هستند. رولکس همواره تجسم‌گر شکوه بی وقفه و پرستیژ در میان دیگر برندهای لوکس ساعت است. هر مدل دارای خصوصیات منحصر به فرد خود است و الهام کننده احساس بی نظیری از قدرت، موفقیت و جسارت است. این شرکت با ارائه سایزهای متفاوت و عقربه هایی سفارشی از جنس الماس یا مروارید، همواره و برای هر ذائقه مشتری توان ساخت ساعت های سفارشی را دارد.

شماره سریال منحصر بفرد

علاوه بر تنوع در سایز ساعتها، از دیگر ویژگی های ساعت رولکس شماره سریال انحصاری به هر ساعت خود اختصاص می دهد. به این ترتیب، راه های متنوعی وجود دارد که بر اساس آن می توانید بر اساس این شماره سریال به سال تولید ساعت پی ببرید. هر ساعت به همراه شناسنامه ارایه شده و بعد از گذشت قرن ها می توان نحوه دست به دست شدن یک ساعت را فهمید، این امر باعث شده تا ساعت های رولکس امنیت بالایی داشته باشند و در صورت سرقت از دادن سرویس در مراکز تعمیر و خدمات پس از فروش رولکس خودداری نمایند.

ساعت های رولکس

امروزه به علت پر طرفدار بودن ساعت های رولکس، تمامی مافیا های کپی ساعت، تمامی مدل های رولکس را کپی میکنند، اما در بهترین کپی ها نیز نمی توانند به دقت و زیبایی آیتم های اصلی بودن یک ساعت رولکس حتی نزدیک شوند! حک کردن اسم برند و شماره سریال علاوه برپشت ساعت و موتور ساعت بر لبه های کناری داخلی ساعت صورت میگیرد، کاری پر هزینه و ظریف.

طرفداران رولکس:

ساعت های رولکس طرفدارانی از تمامی قشرها ی ورزشکاران، بازیگران، علاقه مندان به تکنولوژی و هنر و نظاممیان را در بر میگیرد. این علاقه به وسیله بازاریابی های دقیق و صحیح تیم رولکس در طول تاریخ صورت گرفته است. رولکس بیشترین محبوبیت خود را در جنگ جهانی دوم با ارایه ساعت های مخصوص غواصان نظامی، خلبانان و فروش ساعت های نظامی به نیروهای متفقین بدست آورد.

بسیاری از مدل ها و بازیگران محبوب دنیا، از تبلیغ کنندگان رولکس به حساب می روند. رولکس در برخی مدل ها تعدادی را با حک کردن نام این هنرمندان به تعداد محدود تولید کرده و فروحته است.

ساعت رولکس در دست بازیگران

مدل های جدید و قدیمی بسیاری در دنیا هستند که قیمت هایی تا چندین برابر ساعت رولکس داشته و پیچیدگی های بسیاری دارند (برندهای مدرن ساعت) – (برندهای شخصی ساز) اما هیچ کدام با اقبال و توجه رولکس مواجه نبودند. بازاریابی، ابداعات و نوع آوری های خاص رولکس را همچنان به پیشرو قلمرو صنعت ساعت سازی نگاه داشته است.

برای اینکه بدانید چرا ساعت های رولکس فراتر از یک ساعت هستند، مقاله ویژگی های ساعت رولکس را مطالعه فرمائید.

فروشگاه ساعت ایراتک

از طريق
وبلاگ فروشگاه ساعت ایراتک
منبع
وبلاگ بررسی ساعتویکی پدیا
برچسب ها
نمایش بیشتر

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن