دانشنامه ساعت مچی

ساعت های سیکو شاخ بالا

Seiko Bullhead

ساعت های سیکو شاخ بالا SEIKO Bullhead

سال ۱۹۷۷ میلادی متقارن با تولد ساعت های سیکو بول هِد (شاخ بالا) با شماره رفرنس های ۶۱۳۸-۰۰۴۹ و ۶۱۳۸-۰۰۴۰ است. این مدل از سیکو یکی از عجیب ترین و جالبترین ساعت های کرونوگراف تولید سیکو است که تا کنون ساخته شده است.

ساعت های کرونوگراف سیکو شاخ بالا اصطلاحی است که به مدل های ساعت دارای دگمه های تاج و کرونوگراف در قسمت بالای ساعت و نه در کنار اتلاق می گردد. در ظاهر این ساعت ها شبیه سر گاو نر می باشند. نکته خاصی در مورد این مدل ساعت ها وجود ندارد به جز اینکه این ساعت ها اغلب به تعداد محدود تولید می گردند.

این ساعت ها در دو ترکیب رنگ وجود دارند، یکی نسخه قهوه ای مایل به قرمز با زیر صفحه های طلایی و دیگری نسخه صفحه سیاه با زیر صفحه های آبی. بدنه از استیل و دارای بند استیل طرح استخوان ماهی هستند.

ساعت های سیکو شاخ بالا Seiko Bullhead ساعت های سیکو شاخ بالا Seiko Bullhead ساعت های سیکو شاخ بالا 1

 

بدنبال موفقیت در تولید مدل ۶۱۳۸ یک سال بعد مدل ۶۱۳۹ شروع به عرضه گردید و تولید هر دو مدل تا سال ۱۹۷۹ میلادی ادامه یافت. تفاوت فاحش بین این دو مدل را می توان به راحتی فهمید، مدل ۶۱۳۸ از دو صفحه کوچک کرونوگراف و یک صفحه کوچک در ساعت ۱۲ بهره می برد.

کلکسیونرهای ساعت در سراسر دنیا ساعت های مکانیکی سیکو SEIKO Mechanical Watches را بسیار تحسین می کنند. SEIKO کلمه ژاپنی به معنای نفیس یا موفقیت است و بر خلاف سایر برندهای ژاپنی که به تولید زیاد روی آورده اند این برند همچنان در تولید موتورهای خاص و نفیس پیشرو و متفاوت است.

شرکت سیکو در سال ۱۸۸۱ میلادی در توکیو ژاپن تاسیس شد. یازده سال بعد، در سال ۱۸۹۲ میلادی شروع به تولید ساعت هایی با نام سیکوشا Seikosha نمود. اولین ساعت های تولید شده با برند Seiko   در سال ۱۹۲۴ میلادی به بازار عرضه شدند و اولین ساعت زنگ دار اتوماتیک جهان به همراه روتور مرکزی را با نام سیکو بِل متیک Seiko Bell-Matic را در سال ۱۹۶۶ میلادی به دنیا معرفی نمود.

سال ۱۹۶۹ میلادی سال بسیار مهمی برای سیکو بود، این شرکت کالیبر Seiko 6139 را معرفی نمود که به عقیده بسیاری از کلکسیونرها اولین موتور کرونوگراف اتوماتیک واقعی دنیاست، همین طور اولین ساعت کوارتز در جهان با نام Astron رونمایی شد.

در زمان ارایه اولین ساعت کوارتز قیمتی معادل یک ماشین داشت!

ساعت های سیکو شاخ بالا 2

برای کسب عنوان اولین تولید کننده ساعت های کرونوگراف اتوماتیک برندهای Zenith، برند Heuer و Seiko به رقابت می پردازند.

برند زنیت Zenith اولین ساعت موتور کورنوگراف اتوماتیک خود با نام El Primero را در ژانویه سال ۱۹۷۰ معرفی نمود. برند هویر Heuer با ارایه کالیبر یازده خود فروش ساعت های کرونو اتوماتیک را در اوت همان سال شروع نمود، این در حالی بود که برند سیکو خیلی پیش تر بی سر و صدا تولید ساعت های با موتورهای کرونوگراف اتوماتیک را شروع نموده بود و در اوایل ماه می سال ۱۹۶۹ میلادی آن را به بازار ژاپن عرضه نموده بود.

سرانجام در سال ۱۹۸۵ میلادی برندهای اورینت Orient و سیکو Seiko یک کارخانه مسترک تاسیس کردند.

برند سیکو یک برند معروف ساعت مچی است که بارزترین ویژگی آن تولید تمامی قطعات ساعت ها در کارخانه سیکو است، آنها تمامی قطعات شامل چرخ دندهای کوچک، موتورها، عقربه ها، کریستال های کوارتز، باتری ها، سنسورها، LED ها و حتی موارد خیلی جزیی مثل روغن های مورد استفاده در روغن کاری ساعت ها و مواد شیمیایی مورد نیاز برای ایجاد درخشش در شب بروی عقربه ها و صفحه ها را خود تولید می کنند.

برند سیکو هنوز یک برند لوکس بین ساعت دوستان شناخته شده و هر دو مدل ساعت مکانیکی و کوارتز با قیمت های متفاوت تولید میکند.

ساعت های سیکو شاخ بالا Seiko Bullhead

ارزانترین مدل سیکو با نام آلبا Seiko Alba با قیمتی در حدود ۴۵ دلار فروخته شده در حالی که مدل بسیار خاص Cerdor Juri GBBX998 سیکو به مبلغ ۵۵۴ هزار دلار آمریکا معامله شده است.

ساعت های سیکو شاخ بالا Seiko Bullhead

امروز این برند با ارایه برند Grand Seiko نسل جدیدی از ساعت های مکانیکی اتوماتیک را به دنیا ارایه نموده است. به علاوه تعداد شرکت های زیر مجموعه سیکو بالغ بر ۵۰ شرکت کوچک و بزرگ فعال در زمینه تولید ساعت های میکرو برند وقطعات ساعت می باشند.

بسیاری از کالیبرهای معروف سیکو، خصوصن موتورهای کرونوگراف و اتوماتیک سیکو توسط برندهای مطرح دنیا استفاده می گردند.

خواندن مقالات زیر را به شما پیشنهاد می کنیم:

۱- ساعت های کینتیک، ساعت های اتوماتیک و ساعت های خورشیدی

۲- تفاوت موتورهای ساعت مچی

۳- سه نوع سیستم حرکتی ساعت های مچی

منبع
مجله الکترونیکی تایم لاین واچ
برچسب ها
نمایش بیشتر

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید

بستن
بستن