دانشنامه ساعت مچیمقالات ساعت مچی

کُرونومتر در مقابل کُرونوگراف

Chronometer vs Chronograph

کُرونومتر در مقابل کُرونوگراف

فرق بین کورونومتر Chronometer و کورونوگراف (زمان سنجی همزمان) Chronograph چیست؟

کُرونومتر در مقابل کُرونوگراف، این سوالی است که هرکسی که به طور متوسط از ساعت ها و نحوه کارکرد آنها آگاهی دارد، احتمالا به راحتی به آن پاسخ می دهد. با این حال برای هر شخصی که مشغول تحقیق پیرامون خرید اولین ساعت خویش است این سوال ارزش پاسخ دادن را داراست. از این گذشته اگر شما مایلید که پول به زحمت به دست آورده خویش را برای خرید یک وسیله شخصی صرف نمایید (مساله ای که امروزه روز، همواره با آن سروکار دارید) باید بدانید که این امر تمامی موارد مورد نیاز را در برخواهد گرفت.

در کل مجموعه فروشگاه ساعت ایراتک، ساعتها یا به عنوان کورونومتر طبقه بندی می گردند و یا  به عنوان ساعت های کرونوگراف. در برخی موارد ساعتها می تواند هر دو مورد را با هم شامل شوند. دلایل انتخاب برندهای ساعت مچی ما با مطالعات فراوان و انتخاب های خاص صورت گرفته تا بتوانیم کلکسیون متفاوت از ساعت مچی را در اختیار مشتریان ایرانی قرار دهیم.

خرید ساعت می تواند لذت بخش باشد هنگامی که شما ساعتی که ویژگی های کرونومتر و زمان سنج به صورت مشخص و جداگانه ارائه می دهند را درک نمایید. کرونومتر به دقت اشاره داشته و کرونوگراف به نوع مشخصی از عملکرد توجه دارد.

نکته ایی که ممکن است ایجاد اشتباه کند! هر دو مورد با پیشوند کرونو Chrono  شروع می شوند که این امر ممکن است افرادی را که به تازگی قدم در دنیای گاه سنجی گذارنده اند دچار این اشتباه نماید که عملکرد هردوی آنها مشابه است. برای روشن شدن این مساله نیاز داریم که به ریشه یابی ساختاری موجود در پشت این کلمات بپردازیم. واژه کُرونو Chrono در یونان باستان به معنای زمان است. در مورد کلمه کرونوگراف، پسوند گراف به معنای ترسیم یا نشان دادن چیزی است و تلفیق این دو کلمه کرونوگراف معنی زمان سنج را می سازد.

Chronometer vs Chronograph

یک ساعت کرونوگراف به طور خاص برای ضبط زمان و فواصل آن طراحی شده است. به عبارت دیگر برای اندازه گیری یک بازه زمانی یکپارچه دقیق کافیست یک دگمه را بزنید.

به طور معمول مدل های کورنوگراف به طور کلی به خاطر دو دکمه فشاری خود که در هر طرف تاج ساعت قرار دارند قابل تشخیص اند. با فشار دادن دکمه بالایی عملکرد زمان سنج فعال خواهد شد که بسته به قابلیت مورد نظر، از هر دقیقه تا یک دهم ثانیه از طریق یکسری زیر مجموعه ها بر روی صفحه ساعت نمایش داده می شود. ساعت هایی نظیر  Chronograph Analog 300 نمونه هایی از زمان سنج کرونوگراف کوارتز فوق حرفه ای با مکانیزم پیچیده هستند. شما می توانید با مطالعه در مورد مدل های Chronograph 300 اطلاعات بهتر و بیشتری در مورد عملکرد کوارتز به دست آورید.

در حالیکه مدل Chronograph Automatic 500M عملکرد خودکار را ارائه می دهد، هر دو سری ساعت ها تلفیق خصوصیات دقت کُرونومتر در کنار کرونوگراف هستند.

تمامی ساعت های فروشگاه ساعت ایراتک همگی دارای استاندارد کرونومتر هستند و دقت بالای مورد تایید سوئیس هستند.

شکار دقت

بنابراین اگر کرونوگراف به ضبط زمان اشاره می کند پیشوند متر در کرونومتر نشانه چیست؟ باز هم ریشه های آن در یونان باستان یافت می شود. این بار ترجمه مربوط به کلمه اندازه گیری است.

کرونومتر Chronometer به معنای واقعی به معنای اندازه گیری زمان است.

البته هرگونه ساعتی (از هر نوع) برای اندازه گیری زمان طراحی شده است. با این حال در مورد کرونومتر این ساعت است که معرف اوج دقت است. به عنوان مثال یک ساعت کرونومتر خودکار تحملی (تلرانسی) بین -۴/+۶  ثانیه در روز دارد در حالیکه همتای کوارتز آن که دارای یک کریستال مقاوم که برای شمارش زمان خود به صدها قطعه متحرک کوچک متکی است، تحملی بین  -۱۰/+۱۰ ثانیه در سال را دارا می باشد.

COSC Standardهر ساعت ساخت سوئیس برای دریافت زمان سنج باید تست شده و توسط یک سازمان به نام    Controle Official Suisse des Chronome تایید شود – شما می توانید در مورد مراحل تست آنها در مقاله COSC بلاگ ما را مطالعه نمایید.

اساسا در حالیکه کرونوگراف در واژگان ساعت سازی به عنوان یک پیچیدگی شناخته می شود (یک عملکرد اضافی فراتر از گفتن زمان) واژگان یک کرونومتر به دقتش در نگهداری زمان اشاره دارد. به همین دلیل منطقی است که یک کرونوگراف را در زمره کرونومتر ها به حساب آوریم مشروط به اینکه آزمون های دقیق COSC  را از سر بگذراند.

کورنوگراف در مقابل کورنومتر

اینکه شما به یک ساعت نیاز دارید که وقتی معادل دقت تا چند ثانیه در روز را داشته باشد یا اینکه دارای قابلیت کرونوگراف یک تصمیم کاملا شخصی است. برای آن دسته از افراد که ساعت را لوازم جانبی مفیدی در تکمیل لباس بیرون افراد می دانند نه دقت یک کرونومتر و نه عملکرد یک کرونوگراف ضروری نیست. اما در آن لذت ساخت یک مجموعه ساعت نهفته است. به نوعی هر فرد و هر ساعت متفاوت است.

ما مفتخریم که مجموعه ای متفاوت از کلکسیون برندهای خاص ساعت های مچی داریم شما را با این مجموعه تنها می گذاریم تا ساعت مورد علاقه خود را بیابید. امیدواریم مقاله کُرونومتر در مقابل کُرونوگراف Chronometer vs Chronograph مورد توجه شما قرار گرفته باشد. به شما مقالات زیر را پیشنهاد می کنیم:

۱- سرویس های دوره ای ساعت مچی.
۲- در مورد برند ساعت مچی بتا دیزاین.
۳- ساعتهای کوارتز یا ساعت های مکانیکی.

فروشگاه ساعت ایراتک
کلکسیون متفاوت ساعت مچی در ایران

 

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن