دانشنامه ساعت مچیمقالات ساعت مچی

سرویس های دوره ای ساعت مچی

سرویس های دوره ای ساعت مچی

فهرست مطالب (با کلیک بروی هر عنوان به همان بخش هدایت می شوید) نمایش محتوا

سرویس دوره ای ساعت مچی از مهم ترین نکات برای سلامت و دقت ساعت شماست. در این مقاله به این مهم خواهیم پرداخت.

ما توصیه می کنیم که ساعت های خریداری شده از فروشگاه ساعت ایراتک خود را هر ۴-۳ سال یک بار سرویس کنید و به آن به چشم مراجعاتی که به دندانپزشکی دارید، نگاه کنید. باز کردن ساعت، روغن کاری مجدد و تمیز کردن آن در صورت لزوم از مشکلات احتمالی در زمان استفاده ساعت جلوگیری می کند.

سرویس های دوره ای ساعت مچی

و چه اتفاقی در طول سرویس های دوره ای ساعت مچی رخ می دهد؟

ابتدا ساعت ساز یا تکنسین یک معاینه دقیق از ساعت و عملکرد آن به عمل می آورد. این امر شامل پیاده سازی موتور، جداسازی کامل ساعت، تعمیر موتور، پاکسازی اجزای تشکیل دهنده با استفاده از مواد بر پایه آمونیوم، سوار کردن موتور، تنظیم مناسب تلرانس(موتور) ساعت، تمیزکاری صفحه و دستبند ساعت، جاسازی مجدد واشرها، قرادادن مجدد شماره ها و عقربه ها و صفحه ساعت و مهر و موم کردن و آزمایش نهایی ساعت است. قبل از آنکه ضد آب بودن ساعت چک شود سرعت و دقت ساعت به مدت ۴۸ ساعت و یا در صورت لزوم بیشتر از آن تحت نظر قرار می گیرد.

کل فرایند می تواند تا سه روز برای ساعت های مچی استاندارد باتری دار و یا شش روز برای ساعت های مکانیکی به طول بیانجامد. بازسازی و تعمیر بورد در دستور کار قرار ندارد اما ما ساعت را از ابتدا تا مرحله سرویس به صورت کامل بررسی و معاینه خواهیم کرد زیرا ممکن است برخی از  اجزای آن نیاز به تعویض داشته باشد. می توانیم در صورت لزوم قطعات جدید را پیشنهاد دهیم که البته این امر شامل هزینه اضافی خواهد بود.

قانون ساده برای پیشگیری از نیاز به تعمیر و نگهداری ساعت مچی: توصیه ما این است که ساعت مچی خود را هر ۴-۳ سال یکبار سرویس نمایید همانگونه که به خود به صورت دوره ای به دندانپزشکی مراجعه می کنید. پیاده سازی موتور، روغن کاری مجدد  تمیزکاری آن در صورت لزوم از فرسایش قطعات آن جلوگیری خواهد کرد.

به شما خواندن مقاله ده نکته برای مراقبت و نگه داری از ساعت مچی را پیشنهاد می کنیم.
سرویس های دوره ای ساعت مچی

اگر ساعتی مچی هرگز سرویس نشود چه اتفاقی خواهد افتاد؟

ممکن است ساعتهای رولکس Rolex را دیده باشید که هرگز سرویس نشده اند و همچنان کار میکنند زیرا ورای آن تفکر خلاق، سیستم کاری منسجمی نهفته است. با این حال اگر هرگز سرویس نشود تضمینی برای خرابی آن نخواهد بود. اما برای اطمینان حاصل کردن از درست کار کردن، سرویس ساعت هنوز هم لازم است. هزینه های کوتاه مدت می تواند صرفه جویی های درازمدت را در پی داشته باشد.

علی الخصوص زمانی که قطعه ای به دلیل درست نگهداری نشدن از بین می رود با توجه به اجزایی از ساعت که عملکردی هم گرا دارند بخش های مختلف آنها که فلز بر روی فلز قرار می گیرد همواره باعث سایش قطعات می گردد. این امر می تواند باعث آسیب های بعدی نظیر شکستگی جواهرات، چسبندگی روان کننده ها، معیوب شدن بلبرینگ ها، شکنندگی فنرها، از دست دادن دامنه تعادل، ضربه خوردن چرخ دنده ها، شکستگی دندانه های چرخ و دنده های شاه میله ها و از بین رفتن قدرت تحمل فنرها گردد. تمامی این موارد احتمالا باعث می شوند ساعت شما زمان را کم و زیاد نشان دهد و یا به طور کل از حرکت باز ایستد.

سرویس های دوره ای ساعت مچی 1

بدیهی است که نمی توان از به وجود آمدن همه موارد فوق جلوگیری کرد، اما سرویس های دوره ای ساعت مچی این احتمالات را کاهش خواهد داد.

فروشگاه ساعت ایراتک با داشتن لابراتوار مخصوص تعمیرات، آماده ارایه همه گونه سرویس دوره ای برای تمامی ساعت های مچی شماست.

فروشگاه ساعت ایراتک

منبع
فروشگاه ساعت ایراتک
برچسب ها
نمایش بیشتر

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید

بستن
بستن