دانشنامه ساعت مچیمقالات ساعت مچی

بندهای ساعت مچی

Wrist Watch Straps / Bands

بندهای ساعت مچی Wrist Watch Straps / Bands

راهنمای کامل برای انتخاب بند ساعت مناسب

بندهای ساعت مچی گستره زیادی از مدل های نایلونی / پارچه ای ناتو تا چرم های ویژه ایتالیا و یا بندهای استیل توری ایتالیایی با کیفیت تا بندهای نامرغوب چینی در انواع مختلف در بر می گیرند.

بغیر از بندهای استیل ضد زنگ ساده یا آبکاری شده و بندهای ساعت تیتانیوم، بندهای دیگری هم هستند که امروزه مطلوب بسیاری از مصرف کنندگان هستند.

در این مقاله سعی خواهیم نمود تا بیشتر به مقوله بندهای ساعت مناسب برای ساعت مچی منتخب شما بپردازیم.

بندهای ساعت مچی

اگر شما ساعتی فیک یا کپی حتی با کیفیت +++A را بردست می کنید، این مقاله برای شما نیست. اینگونه ساعت ها با بندهایی ارایه می گردند که برای ساعت کافی هستند و در قیاس با بندهای مورد نظر ما، در بسیاری از موارد قیمت بندها از ساعت بیشتر خواهند بود.

شما یک علاقه مند به ساعت و طرفدار کیفیت و مکانیزم پیشرفته ساعت هستید و گرچه نمی توانید دو جین ساعت در گوشه کمد لباس های خود داشته باشید و هر روز سه بار ساعت خود را تعویض کنید! اما هر چند سال یکبار برای خود جشنی ترتیب داده و یک ساعت مناسب و خوب خریداری می کنید.

حال برای اینکه بتوانید بهترین استفاده را از موجودی دو سه عددی ساعت های مچی اصل خود ببرید، و با هر فصل، موقعیت و سبک لباس خود ساعتی ست کنید باید به آپشن بندهای با کیفیت خیلی جدی نمائید.

در اصل با تعویض هر بند، ساعت شما شخصیتی جدید پیدا می کند، یک انتخاب مناسب می تواند به ساعت شما جلوه ای دو چندان داده و اعتبار پوشش شما را بالا ببرد و بر عکس، یک بند نامناسب می تواند کل مجموعه را خراب نماید.

بندهای چرمی ساعت مچی

اگر شما فقط یک ساعت خوب داشته باشید، با تغییر بندها می توانید جان تازه ای به زمان سنج خود داده و ساعت خود را مناسب موقعیت های کاری، ورزشی، مهمانی، مسافرت و قرار های خاص نمائید. یک ساعت مناسب حساب بانکی شما را به شدت می لرزاند اما بندهای مناسب را می توان به مرور زمان و هر فصل به کلکسیون خود اضافه نمائید.

دقت کنید که نوع انتخاب بند می تواند ساعت را مناسب ملاقات های رسمی کرده و یا آن را برای گذراندن یک تعطیلات تابستانی آماده سازد.

این موضوع از دید سازندگان معتبر دور نبوده و امروزه هر استایل ساعتی که خریداری نمائید (اسپرت یا فشن، کلاسیک و یا لوکس اکثر تولید کنندگان به همراه هر ساعت بندهای یدکی رایگان را ارایه می دهند. برند ساعت تودُر Tudor به صورت استاندارد با هر ساعت بند اضافه با کیفیت ارایه می دهد. برندهای به نام از قبیل هُوبلات Hublot، بُوم مِرسیه Baume & Mercier و بسیاری دیگر از مکانیزم های تعویض آسان بند به همراه ساعت های خود بهره می برند.

حتی مایکرو برندهای ساعت امروزه بندهای اضافی به همراه ابزار تعویض بند ها را رایگان به شما پیشنهاد می دهند. اما اگر خودتان بتوانید بندها را تعویض کنید، انتخاب های بیشتری از چرم های طرح دار قدیمی تا بندهای یک پارچه ناتو روبروی شماست.

بندهای ناتو ساعت مچی NATO Straps

به مانند بسیاری دیگر از محصولات، بندهای ساعت ناتو از بخش نظامی به فشن وارد شدند و خیلی زود طرفداران بسیاری را در سراسر جهان به خود اختصاص دادند. این بندها در اوایل سال ۱۹۷۰ میلادی با شعار “آماده برای هر کاری در هر موقعیتی” معرفی شدند، شما می توانید از آنها حتی اگر سخت ترین کار شما جنگ با ایمیل ها پشت میز کارتان است ، به خوبی لذت ببرید.

این بندها در بی نهایت مدل و رنگ بندی از جنس نایلون بسیار مقاوم، برزنت با دوام و یا پارچه تهیه می گردند. مدل های بند ناتو چرمی نیز برای ساعت های هوانوردی و خلبانی کاربرد داشته ولی کمتر مورد اقبال عمومی واقع شده اند. نصب این بندها کمتر از یک دقیقه زمان برده و قیمت بسیار مناسبی دارند.

مزیت دیگر این بندها سیستم ایمنی آنهاست، در صورتی که یکی از پین های شما باز شود، بند دوم زیرین از گم شدن ساعت کریس بنز شما درهر حالی جلوگیری می کند.

بند ساعت ناتو

“بندهای ناتو برای فعالیت های ورزشی و یا پرفورمنس های مناسب هستند”، به راحتی قابل شستشو بوده، بادوام و مقاوم هستند. طرفداران این بندها و محبوبیت آنها، تولید کنندگان معروف ساعت های هوشمند مانند اپل واچ ها و سامسونگ را وادار کرده است تا برای آنها آپشن های بندهای ناتو در نظر بگیرند.

مدل های زولو نام بندهای ناتو ویژه نیروهای نظامی هستندو خصوصن غواصان کماندو هستند.

نکات مثبت: قیمت مناسب، منعطف و با دوام، در مدل ها و رنگهای گوناگون، راحتی تعویض.

نقاط ضعف: برای موقعیت های رسمی مناسب نیستند.

مناسب: ساعت های اسپرت، ساعت های نظامی.

قیمت: یکصد هزار تومان الی هفتصد هزار تومان.

 

بندهای چرمی ساعت مچی Leather Straps

از زمانی که ساعت های جیبی به ساعت های مچی تبدیل شدند، استفاده از چرم به عنوان بند انتخاب مناسبی بوده است. تا سال های اخیر بندهای چرمی از پوست گاوها تهیه می شدند، امروزه این بندها در طرح ها و رنگ ها ی متفاوت و زیادی از چرم های گاو، سوسمار و شتر مرغ تولید می گردند.

چرم سوسمار انتخاب بسیار خوبی است، اما قیمت بالای دارد. بندهای چرمی نرم گوساله قیمت مناسب تری دارند. بندهای ساعت چرمی ترکیبی از چرم بُز، شتر، گوسفند به همراه طرح های تخت یا برجسته می توانند انتخاب های مناسبی باشند.

بندهای چرمی ساعت مچی

البته نوع انتخاب شما بسته به رنگ ساعت مهم است، به علاوه طرح و جنس بند چرمی می تواند عامل تعیین کننده ای بر حس ساعت شماست. بندهای رنگی و طرحدار ساعت را بیشتر مناسب بیرون و لباس های اسپرت می کنند، بندهای ساده و مناسب می توانند ساعت شما را مناسب مصارف روزانه درمحیط های کاری نمایند. هر چه رنگ بند چرمی تیره تر باشد، ساعت شما ساعت مناسب تری برای دور همی ها و ملاقات رسمی است.

توجه کنید که یکی از نکات مهم در پوشش شما، سِت کردن رنگ بند ساعت به همراه رنگ کفش، کمربند و دیگر اجزای چرمی لباس های شماست. رنگ مشکی انتخاب واضحی است، اما در کلکسیون خود بندهای چرمی سرخ تیره، لاجوردی و یا قهوه ای تیره را برای داشتن ظاهری متمایز حتمن لحاظ کنید.

دقت کنید بندهای چرمی در مقابل رطوبت مقاوم نیستند و مناسب استفاده در شرایط سخت نیستند، بهتر است در فصل تابستان که تعرق بدن بالاست، در مصارف متداول روزانه از بندهای جایگزین سیلیکونی یا ناتو بصورت موقت استفاده نمائید.

بندهای چرمی ساعت مچی

کلکسیون بندهای ساعت مچی فروشگاه ساعت ایراتک کلکسیون متفاوت از بندهای چرمی یدکی ساعت را در اختیار شما قرار می دهد و پاسخگوی سلایق گوناگون است.

نکات مثبت: پوشش شما را باهوش و کلاسیک کرده و راحت روی دست قرار میگیرد.

نقاط ضعف: قیمت بالا و عدم دوام زیاد (ضعف در برابر آب).

مناسب: ساعت های فَشن و برخی ساعت های کلاسیک رسمی.

قیمت: سیصد و پنجاه هزار تومان الی یک میلیون و هشتصد هزار تومان.

 

بندهای لاستیکی ساعت مچی Rubber Straps

بندهای لاستیکی معمولن انتخاب میکرو برندهای جدید هستند. این بندها حس ورزشکاری مدرن به ساعت داده و اغلب به همراه ساعت های با قیمت مناسب تر مانند کاسیو Casio ارایه می شدند. این بندها معمولن خاص بوده و هر برندی مدل های مخصوص خود را تولید می کند.

معمولا ساعتهای اسپرت یا اصولا ساعتهایی که قراره در شرایط نامناسب استفاده شوند، باید دارای بند های سبک، مقاوم و ضد آب باشند.

بندهای لاستیکی ساعت مچی

بندهای لاستیکی بر دو نوع هستند، بندهای لاستیکی طبیعی Natural Rubber و بندهای لاستیکی مصنوعی  Synthetic Rubber، نوع طبیعی این بند از صمغ نوعی درخت تهیه میشود و نوع مصنوعی آن از پلیمرهای نفتی، اما نوع مصنوعی خود بر دو گونه است:

  1. A) یک نوع سیلیکونی که آلودگی رو بیشتر جذب میکنند وکاربرد وسیع تری دارد.
  2. B) مدلی که پایه آن فلوئوروکربن میباشد و در مقابل روغن و برخی اسید ها مقاوم است مانند بند اسپرت ساعت اپل و البته هر دو نوع انعطاف پذیری خوبی دارند.

نوع دیگری از بندهای لاستیکی وجود دارند که به بند رزینی و رزینی کامپوزیت معروفند، نوع کامپوزیتی اکثرا در ساعتهای کاسیو سری جی شاک قابل مشاهده هستند.

امروزه ساعت های ریچارد میله Richard Mille که قیمت هایی نجومی بالای صد هزار پوند دارند، همواره به همراه بندهای لاستیکی ارایه می گردند! علت، تغییر طراحی و استفاده از مواد با کیفیت است که می توان قیافه ای لوکس به مواد قدیمی ببخشد.

ساعت ریچارد میله

جدا از اینکه ساعت های بسیار گران قیمت امروزه از بندهای لاستیکی استفاده می کنند، بندهای لاستیکی کارآبی زیادی دارند. برای ورزشکاران برتری بند لاستیکی در انعطاف و نرمی و ضد آب بودن (مصون ماندن در برابر تعرق) معنای خاصی دارد. برندهای سوئیسی مانند برایتلینگ Breitling امروزه بند لاستیکی زاپاس را جزو آپشن های استاندارد ساعت های خود معرفی می کنند. بندهای لاستیکی کریس بنز آلمان در انواع رنگ ها و سایزها با کیفیت بالا، مناسب تمام ساعت های حرفه ای.

نکات مثبت: دوام و مناسب سخت ترین شرایط.

نقاط ضعف: برای تمامی ساعت ها سایز مناسب وجود نداشته، به خیلی از مدل ها ست نمی شود و غیر رسمی است.

مناسب: برای استفاده در ورزش های حرفه ای، نظامیان.

قیمت: شروع از سیصد و پنجاه هزار تومان الی دو میلیون تومان.

 

بندهای فلزی ساعت مچی Steel Straps

بندهای فلزی ساعت مچی به نوعی دستبند فلزی محسوب می گردند. ایده و طراحی بسیاری از مدل ها از روی دستبندهای فلزی کپی شده است. شما حتی می توانید دستبند فلزی مورد علاقه خود را روی هر ساعتی سوار کنید.

بندهای فلزی بسیار محکم بوده، به علاوه قابلیت استفاده با کت و شلوار حین کار و یا مهمانی را دارند. بهتریم مکان زیر و لبه آستین پیراهن شماست، رنگ طلایی برای کنتراست های سیاه و سفید مناسب است در حالیکه رنگ نقره ای برای کت و شلوار سُرمه ای و رنگ های دیگر.

بند استیل ساعت

بهترین بند استیل، بند اصلی ساعت مچی شماست.

نکات مثبت: شیک و کلاسیک.

نقاط ضعف: تنها مناسب ساعت هایی است که طراحی شده اند تا با بند استیل متناسب باشند.

مناسب: فَشن، ملاقات ها و مهمانی های رسمی، کار روزانه در دفتر و یا حتی ساعت های اسپرت.

قیمت: هفتصد و پنجاه هزار تومان الی شش میلیون تومان.

 

بندهای فلزی حصیری ساعت مچی Milan Steel Straps

بندهای فلزی میلان که معروف به بندهای فلزی حصیری هستند، این روزها محبوبیت خود را به لطف طراحی مناسب و قابلیت نشستن روی هر نوع دستی به همراه امکان بسیار خوب سایز شدن آسان برای هر سایز مچ دست، بیشتر از پیش بازیافته اند.

بند استیل مش ایتالیایی میلان

برخلاف بندهای استیل معمولی بندهای استیل مش میلان به موهای مچ دست شما گیر نمی کنند. این بندهای فلزی را می توان با لباس های رسمی و یا لباس های ورزشی و یا حتی لباس های غیر رسمی در تعطیلات پایان هفته بدون هیچ مشکلی بدست نمود در حالی که زیبایی و درخشش خود را به همراه دارند.

نکات مثبت: کم یاب تر از بندهای معمول استیل و راحتی در استفاده.

نقاط ضعف: نوعی استایل خاص به شما می بخشد که مطلوب بسیاری نیست.

مناسب: لباس های رسمی، فِشن و ساعت های اسپرت.

قیمت : یک میلیون تومان الی هشت میلیون تومان.

 

بندهای برزنتی ساعت مچی Synthetic Velcro Straps

نوعی دیگر از بندهای بسیار مقاوم بندهای برزنتی ساعت مچی می باشند. همانطور که از نام این بندها پیداست، از ترکیبی از برزنت (پارچه مقاوم و ضد آب بافته شده) و باکل استیل یا تیتانیوم این بندها تولید می گردند.

این بندها سبک و بسیار مقاوم بوده و به ساعت شما حس نظامی و اسپرت حرفه ای می دهند. ضخیم بودن این نوع بندها در کنار کمیاب بودن آنها و نیز قیمت بالای آنها معمولن آنها را در آخر لیست بندهای مطلوب ساعت دوستان قرار میدهد، البته تیم ایراتک به شما داشتن یک بند کلاسیک برزنتی را به شدت پیشنهاد میکند.

امروزه بندهای مدرن با روکش برزنت و آستری چرم علاوه بر شیکی افزون شده به خصوصیات بندهای برزنتی قدیمی، برای پوست های حساس نیز قابل استفاده هستند. برند ریچارد میله از این بند به عنوان بند منتخب خود برای مدل های ورزشی اکستریم استفاده می کند.

بند ساعت برزنتی

نکات مثبت: سبک و بسیار بادوام.

نقاط ضعف: گران بودن و ضخیم بروی دست.

مناسب: نظامیان و ورزش های حرفه ای اکستریم.

قیمت از یک میلیون الی ۱۲ میلیون تومان.

البته در انتخاب بند فاکتورهای دیگری نیز وجود دارند همچون حساسیت پوست ، سایز مچ و میزان تعریق و دمای هوا، بنابراین برخی معتقدند استفاده از بند های ناتو یا نایلونی بافته شده مقاومت و طول عمر بهتری نسبت به انواع Rubber دارند.

فروشگاه ساعت ایراتک

از طريق
وبلاگ فروشگاه ساعت ایراتک
منبع
فروشگاه ساعت ایراتک
برچسب ها
نمایش بیشتر

4 thoughts on “بندهای ساعت مچی”

  1. سلام ببخشید بند ساعت فیک مدل casio g-shock GPW1000-1A جایی گیر میاد یا خودتون برای فروش دارید؟؟؟؟؟؟؟
    لطفا به ایمیلم خبر بدید ممنون

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید

بستن
بستن