دانشنامه ساعت مچیمقالات ساعت مچی

ساعت های تک عقربه Single Hand Watches

ساعت های تک عقربه Single Hand Watches

فهرست مطالب (با کلیک بروی هر عنوان به همان بخش هدایت می شوید) نمایش محتوا

امروز اکثر ساعت های مچی دارای سه عقربه برای اندازه گیری و نمایش زمان هستند. (عقربه ساعت شمار، عقربه دقیقه شمار و عقربه ثانیه شمار)، البته ساعت هایی با پیچیدگی های بیشتر مانند ساعت های کرونوگراف نیز وجود دارند، که تعدا عقربه های نمایشگر آنها گاهی به هشت عدد خواهد رسید.

میان تمام طرح های ساعت مچی، ساعت های مچی تک عقربه بسیار خاص هستند. همانطور که از نام این مدل ساعت ها پیداست، این ساعت ها فقط از یک عقربه برای نمایش زمان بهره می برند و این عقربه ساعت شمار است.

 

ساعت تک عقربه 24 ساعته آلمانی

گاه سنجی و متدهای متفاوت زمان سنجی مقوله جدیدی نیستند. ساعت های اولیه، در حقیقت، همگی نمایشگری تک منظوره بودند. در مورد ساعت های آفتابی، ساعت های آبی و ساعت های شنی فکر کنید. همه آنها فقط اندازه گیر تک منظوره بودند. واضح است که می توان این زمان ها را تقسیم کرده و نمایش داد البته دقت بالای نخواهیم داشت.

ساعت های مچی تک عقربه مدرن، تبلور همان زمان سنج های اولیه با دقتی بیشتر هستند. اما چرا این ساعت ها مشهور هستند؟

دلایل بسیاری باعث می گردد تا ساعت های مچی تک عقربه امروزه محبوب بوده و مورد استقبال قرار بگیرند. ابتدا به گذشته تاریخی این ساعت ها نگاهی بیاندازیم.

در صنعت مُد و فَشن، طرح های خاص معمولن توسط طراحان با جرات طراحی شده و  سپس توسط کسانی که به آنها لقب “تطبیق پذیران باهوش” داده اند مورد استفاده قرار گرفته اند. هر دو این دسته افرادی آزاد از قیود و رسوم (خلاف عرف) بوده و نگرانی از اینکه با بقیه متفاوت باشند، ندارند.

 

ساعت تک عقربه 24 ساعته آلمانی

در گذر زمان، ممکن است این روش پوشش هم گیر شده و به عنوان نقطه عطفی در صنعت پوشاک تبدیل شد و یا کلن مورد اقبال عمومی واقع نشده و به فراموشی سپرده شوند. باتوجه به تعداد مدل های ارایه شده و درخواست هایی که از طرف عموم برای ساعت های تک عقربه وجوددارد و این واقعیت که برندهای زیادی امروزه اقدام به طراحی حداقل یک مدل ساعت تک عقربه نموده اند، به نظر میرسد این حرکت مورد استقبال فراوانی است و هم چنان با قدرت به این راه ادامه میدهد.

“مردم حال حاضر همگی به خاص بودن علاقه دارند”!

این ترند جدید را می توان متعلق به یک طراح و یک برند ساعت مچی دانست. طراح آقای کِلوس بُتا Klaus Botta طراح و برنده جوایز متعدد بین المللی طراحی است که با ارایه ساعت مدل UNO در سال ۱۹۸۶ میلادی اولین ساعت تک عقربه مدرن را خلق نمود. اما برند ساعت مچی سوئیسی اسلو SLOW را باید برند مطرح کننده این ساعت های مچی خاص دانست که با ارایه اولین سری ساعت های تک عقربه ۲۴ ساعته هشت ضلعی در سال ۲۰۱۳ میلادی این ترند را به جهان معرفی کردند چرا که گرچه طراحی این مدل ساعت در گذشته صورت گرفته بود اما تعداد کمی با این مدل آشنا بودند اما برند اسلو سوئیس توانست با ارتقا طراحی قاب ساعت ها و کمپین های بازار یابی مناسب این ساعت های مچی را به جهانیان شناسانده و بر دست داشتن آن توسط همه را اجرایی نماید.

 

ساعت تک عقربه 24 ساعته سوئیسی

هر دو برند ساعت مچی SLOW SWISS و BOTTA DESIGN امروزه این مدل ساعت های مچی را به جهانیان ارایه می کنند.  برای رسیدن به این موفقیت باید از موانع بسیاری می گذشتند. استفاده از ساعت با صفحه ۲۴ ساعته ساده و امکان خواندن ساعت دقیق بدون استفاده از عقربه دقیقه شمار و ثانیه شمار هر دو موانع بزرگی بودند.

هر دو برند دارای ویژگی های خاص خود هستند، ساعت های مچی اسلو با استفاده از موتور روندا سوئیس و دقت سوئیسی با طراحی قاب های خاص با الهام پذیری از طبیعت، زیبایی و سادگی فوق العاده (صفحه این ساعت ها حتی دارای لوگو نیست و پشت ساعت نیز از نوشتار پیچیده دوری جسته) و با وفادار ماندن به اصل تک عقربه بودن و صفحه های ۲۴ ساعته، تلفیق رنگ های خاص در قاب، صفحه، عقربه ها، تاج و بندهای با کیفیت بالای چرمی ایتالیایی و با مفهوم “لذت بردن از زندگی” ساعت های مچی مطلوب با کیفیت بالا و ضد آب تا عمق ۱۰۰ متری را ارایه می دهند که می توان آنها را به همراه بندهای استیل و ناتو به ساعتی متفاوت برای زمان های و ایونت های متفاوت تبدیل نمود. ساعت هایی با ظرافت و دقت سوئیسی.

 

ساعت تک عقربه 24 ساعته سوئیسی

ساعت های مچی بُتا دیزاین با ارایه مدل های تک عقربه و ۲۴ ساعته در دو استایل اسپرت و رسمی به همراه قاب های ساده گرد در اندازهای متفاوت، موتورهای سوئیسی رُوندا، ضد آب بودن تا ۵۰ متر در رقابت با برند اسلو است، اما طراح این مدل با ایجاد خلاقیت های خاص به روز، صفحه شفاف پشت ساعت، ساعت هایی با دو عقربه برای سنجش همزمان ساعت در دو نقطه مختلف (هرعقربه نمایشگر یک ساعت)، ساعت های دارای سه عقربه با صفحات ۲۴ ساعته و تلفیق ساعت های مکانیکی، استفاده از رنگ های متفاوت صفحه مدل های متنوع تری را در اختیار علاقه مندان این ساعت های خاص قرار داده است. این ساعت ها تمامن در آلمان تولید شده و مفتخر به امکان حک کردن Hand Made in Germany در پشت ساعت هستند.  ساعت هایی با ظرافت و کیفیت آلمانی.

 

ساعت تک عقربه 24 ساعته آلمانی

به هرصورت هدف هر دو برند، استفاده از طرح اصلی ساعت مچی تک عقربه برای رسیدن به علاقه مندان مُد، طراحان و افرادی که نیاز به متفاوت بودن دارند، است.

برند اسلو سوئیس با اتکا به ایده آرام بودن و لذت از زندگی به دنبال ارایه مفهومی تر از زندگی برای کسانی است که در دنیای امروزه درگیر سرعت میباشند، برند بُتا دیزاین با استفاده از مدل های خلاق به دنبال متفاوت و بولد بودن شماست. هر دو برند با ایده های متفاوت اما موفق در زمینه ارایه ساعت های خاص تک عقربه موفق بودند.

 

ساعت تک عقربه 24 ساعته

با بالا گرفتن درخواست، برندهای زیادی اقدام به طراحی ساعت های تک عقربه کردند، برخی موفق و برخی ناموفق، برند اسلو سوئیس با ارایه سری جدید با صفحات گرد و مدل های اتوماتیک (محدود) و برند بُتا دیزاین با ارایه مدل سه عقربه ۲۴ ساعته تلاش داشته اند تا به درخواست علاقه مندان پاسخ دهند.

ساعت تک عقربه 24 ساعته در گذر زمان افراد بیشتری علاقه به خرید این ساعت ها نشان داده اند، اما چرا؟ دسته ای از افراد که نیاز به داشتن ساعت ۲۴ ساعته دارند (مقاله مربوط به این افراد را مطالعه کنید) و برخی به خاطر علاقه به تک عقربه بودن. گروه دوم دوست دارند تا متفاوت باشند، به همین دلیل ساعتی که مُد هست را بر دست می کنند. بعضی افراد نیز واقعن تحت تاثیر ساعت ۲۴ ساعته تک عقربه قرار گرفته و سبک زندگی خود را تغییر داده اند.

آیا این ترند ادامه خواهد داشت؟ مُد ها ایجاد می گردند، مدتی ادامه دارند، به فراموشی سپرده خواهند شد و سپس دوباره باز خواهند گشت. در مورد ساعت های مچی و این مورد خاص، مشتریان نیاز به تغییر روش فکری برای استفاده از این محصولات خواهند داشت، برای بسیاری گرچه نگاه داشتن دقیق زمان لزومی ندارد اما خواند زمان با این ساعت ها به نظر پیچیده بوده و کاربردی نیست! علاقه مندان واقعی این ساعت ها را پذیرفته و از تغییر خود هراسی ندارند، آنها میدانند که تغییرات بزرگتر بهترند. با گسترش تبلیغات این ترندها علاقه مندان بیشتری خواهند داشت و مانند تمام ساعت مچی های لوکس، این کمپین های تبلیغاتی باید هم چنان ادامه دار باشند.

 

ساعت تک عقربه 24 ساعته

اگر هنوز در حال بررسی هستید و نمی دانید که آیا ساعت های تک عقربه مناسب شما هستند، می توانید با مراجعه به شُو روم اصلی فروشگاه ساعت ایراتک (نمایندگی رسمی و انحصاری برند ساعت اسلو سوئیس و برند بُتا دیزاین آلمان) و بر دست کردن ساعت های متفاوت و گرفتن راهنمای از کارشناسان ما دریابید که آیا ساعت ۲۴ ساعته مناسب شماست، آیا دوست دارید ساعتی تک عقربه، سه عقربه یا حتی عقربه های بیشتر داشته باشید؟

 

نماینده رسمی و انحصاری برند ساعت مچی تک عقربه ۲۴ ساعت اِسلُو سوئیس SLOW SWISS

نماینده رسمی و انحصاری برند ساعت مچی تک عقربه ۲۴ ساعت بُتا دیزاین آلمان BOTTA DESIGN

مشاهده و خرید ساعت های مچی اسلو سوئیس و ساعت های مچی بُتا دیزاین آلمان.

فروشگاه ساعت ایراتک

از طريق
وبلاگ فروشگاه ساعت ایراتک
منبع
فروشگاه ساعت ایراتک
برچسب ها
نمایش بیشتر

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید

بستن
بستن