مقالات ساعت مچی

نکات مهمی که هنگام بر دست بستن ساعت مچی باید رعایت کنید

Wrist Watch Wear Guidelines

خلاصه مطلب

  • بر دست کردن صحیح ساعت مچی
  • ساعت مچی را باید بر کدام دست بست؟
  • ساعت مچی خود را بر کجای مچ ببندیم؟

نکات مهمی که هنگام بر دست بستن ساعت مچی باید رعایت کنید

فهرست مطالب (با کلیک بروی هر عنوان به همان بخش هدایت می شوید) نمایش محتوا

Wrist Watch Wear Guidelines

 

ساعت های مچی در استایل ها و سایزهای متفاوتی برای آقایان و خانم ها عرضه می شوند، زمان سنج ها را میتوان به عنوان یک ابزار کاربردی و یا قطعه ای از سِت جواهرات هماهنگ با لباس شما بر دست کرد.

ساعت مچی را می توان در هر زمان و در هر کجا بر دست نمود، اما در هر یک از شرایط فوق، باید نکات مهمی برای بر دست بستن ساعت مچی رعایت کنید. در این مقاله برآنیم راهنمایی های اولیه مهم برای انتخاب و بردست نمودن ساعت مچی مناسب با موقعیت، زمان و نحوه سِت کردن ساعت مچی مناسب با لباس ها ی شما را بررسی نمائیم.

 

۱- روش بر دست بستن ساعت مچی:

 

ست کردن ساعت مچی

نکته اول: بر دست کردن صحیح ساعت مچی؟

ساعت مچی بسیار بزرگ بر دست نکنید. قاب های ساعت مچی در سایزهای مختلفی تولید می شوند، قاب ساعت های مچی مردانه به طور متوسط سایزی بین ۳۴ الی ۵۰ میلی متر دارند، این سایز برای ساعت های مچی زنانه بین ۱۰ الی ۳۸ میلی متر می باشد. گرچه ممکن است خانم ها دوست داشته باشند ساعت مچی با سایز مردانه بر دست کنند، هرگز ساعتی با قاب بزرگتر از ۵۰ میلی متر بر دست نکنید.

 

ست کردن ساعت مچی

نکته دوم: ساعت مچی را باید بر کدام دست بست؟

هیچ قانونی برای بستن ساعت مچی وجود ندارد، می توانید ساعت مچی را بر هر یک از دست های خود ببندید. باید دقت کنید تا هنگام بر دست کردن ساعت راحت باشید و ساعت مزاحم حرکت دست شما نگردد. پیشنهاد می گردد ساعت مچی را بروی مچ دست مخالف ببندید (برای مثال اگر راست دست هستید، بستن ساعت مچی بروی مچ دست چپ پیشنهاد می گردد)، داشتن ساعت بروی دست اصلی خصوصن هنگام نوشتن ممکن است مشکل ساز باشد.

 

ست کردن ساعت مچی

نکته سوم: ساعت مچی خود را بر کجای مچ ببندیم؟

همواره ساعت مچی را بالاتر از استخوان مُچ دست ببندید. هنگامی که ایستاده اید، ساعت شما باید زیر آستین شما مخفی شده و دیده نشود. هنگامی که پیراهن آستین بلند بر تن دارید، ساعت شما باید فقط زمانی که آرنج خود را کامل خم می نمائید نمایان گردد، به عبارتی برای خواندن ساعت باید دست خود را از آرنج کاملن تا کنید و سپس ساعت را بخوانید.  هرگز ساعت مچی را بروی آستین خود نبندید.

 

ست کردن ساعت مچی

نکته چهارم: بند ساعت مچی مناسب را انتخاب کنید؟

  • ساعت مچی باید کاملن راحت و طبیعی بر دست شما بشیند، دقت کنید که ساعت مچی هرگز نباید گشاد و آویزان بر دست بسته شود. شاید نیاز داشته باشید تا بند استیل ساعت خود را کوچک کنید تا مناسب سایز مچ شما گردد.

  • برخی ساعت های مچی دارای قفل های مخصوص Prong & Notch هستند که این امکان را به شما می دهند که بتوانید بندهای چرمی و یا بندهای لاستیکی و استیل ساعت های اسپرت را به راحتی کوتاه و بلند نمائید.

  • ساعت های رسمی استیل معمولن نیاز به تنظیم سایز با اضافه کردن و یا کم نمودن لینک های بند دارند، برای این منظور راهنمای ساعت خود را مطالعه کنید و یا به ساعت فروش شخصی خود مراجعه کنید.

  • مردان نباید هرگز ساعت خود را محکم بردست ببندند، اگر ساعت مچی شما بعد از بستن بروی مچ شما اثر برجا میگذارد، باید حتمن آن را شُل کنید.

  • ساعت های مچی زنانه به مانند جواهرات می توانند بسیار سفت و یا کاملن آزاد بروی مُچ دست بسته شوند.

 

۲- انتخاب ساعت مچی مناسب برای هر موقعیت:

 

ست کردن ساعت مچی

نکته اول: ساعت مچی خود را با کفش خود ست کنید:

به یک قانون عمومی، ساعت خود را با کفش خود ست کنید. اگر کفش رسمی بر پا می کنید، ساعت مچی شما باید رسمی باشد. اگر کفش ورزشی بر پا دارید، به طبع ساعت مچی اسپرت بر دست کنید و اگر کفشی مثل بوت، دمپایی، صندل بر پا دارید، ساعت های غیر رسمی روزانه انتخاب مناسب شماست.

 

ست کردن ساعت مچی

نکته دوم: ساعت غیر رسمی برای مصارف هر روزه خود در نظر بگیرید:

ساعتی که هر روز بر دست می کنید، باید مقاوم و خنثی باشد، این ساعت مچی است که شما در طول کارهای روزانه بر دست خواهید داشت، معمولن ساعت های مچی با قاب استیل انتخاب خوبی هستند، استیل حس خنثی بودن داشته و مقاوم است. البته آپشن های شما می تواند شامل ساعت های مچی از پلاستیک و لاستیک نیز گردد.

 

ست کردن ساعت مچی

نکته سوم: ساعت مچی رسمی را برای ایونت های رسمی بردست کنید:

 

  • در مراسمی از قبیل، ازدواج، ختم، شام های رسمی، اجرای تئاتر و اُپرا و کلیه ایونت های رسمی دیگر از ساعت مچی رسمی استفاده کنید. ساعت مچی تیپ و ظاهر شیک شما را کامل میکند.

  • ساعت های رسمی معمولن از فلزات گرانبها از قبیل طلا، نقره و پلاتینیوم ساخته می شوند و بسته به برند میتوانند بسیار گران باشند.

  • بسیاری ترجیح میدهند جنس ساعت خود را با جواهرات دیگری که بر دست دارند سِت کنند. برای مثال خانمی که گردنبندی از پلاتینیوم بر گردن دارد، ترجیح میدهد ساعتی از طلای سفید، نقره و یا پلاتینیوم بر دست کند، در حالی که آقایی که دگمه های سر دست طلا بر آستین دارد ساعت مچی طلا را انتخاب میکند.

  • ساعت های مچی رسمی بسیار گران قیمت هستند، اگر توانایی خرید این ساعت ها را ندارید، به این فکر کنید که ساعت بر دست نکنید. نداشتن ساعت بسیار بهتر از بر دست کردن ساعت اشتباه و ناهماهنگ است.

ست کردن ساعت مچی

نکته چهارم: استفاده از ساعت مچی اسپرت:

شما می توانید ساعت مچی اسپرت را برای مصارف روزانه یا به عنوان ابزار ویژه تمرینات یا فعالیت های ورزشی خود از قبیل دویدن، غواصی بر دست نمائید. ساعت های اسپرت می توانند از پلاستیک، لاستیک و به همراه بندهای مشابه یا برزنت تولید گردند تا علاوه بر استحکام در برابر آب، ضربه و تعرق دست مقاوم باشند.

  • به دستورات موجود در دفترچه ساعت خوددقت کنید و از میزان ضد آب بودن ساعت خود اطمینان حاصل کنید.

  • ساعت مچی ورزشی خود را زمانی که نیاز به نگهداشتن زمان، عمق یا سرعت، جهت یابی با قطب نما و یا استفاده از ویژگی های دیگر دارید بر دست نمائید.

  • خارج از برنامه های ورزشی شما می توانید ساعت اسپرت خود را به همراه پیراهن آستین بلند و حتی کراوات در مراسم غیر رسمی بر دست نمائید.

  • هرگز ساعت مچی اسپرت را با کت شلوار بر دست نکنید! مثل این می ماند که با کت و شلوار رسمی کفش ورزشی بر پا کنید، اینکار نشان میدهد شما چقدر بد سلیقه هستید.

ست کردن ساعت مچی

نکته پنجم: یک ساعت رسمی روزانه برای ملاقات های تجاری رسمی و غیر رسمی مناسب است:

  • این ساعت ها به گرانی ساعت های کاملن رسمی نبوده ولی کلاس خاص رسمی بودن را القا می کنند. این ساعت را می توانید هنگامی که لباس های کاملن رسمی تجاری و یا کت و شلوار اسپرت بر تن دارید بر دست نمائید.

  • داشتن یک ساعت استیل باریک با صفحه مشکی و بند قهوه ای در کلکسیون شما غیر اجتناب است اگر به ملاقات های تجاری رسمی و غیر رسمی می روید و یا کت و شلوار اسپرت (کت و جین یا شلوار به همراه بلوز و کت بر تن می کنید) جزو پوشاک روزانه شماست.

  • کفش ها و کمربند خود را با ساعت خود ست کنید. اگر کفش شما مشکی است، ساعتی با بند قهوه ای بر دست نکنید.

  • بندهای ساعت مچی مختلفی برای ساعت خود بخرید تا بدون هزینه زیاد بتوانید ساعت خود را با رنگ های مختلف لباس های خود سِت کنید. داشتن طیف رنگ مشکی و قهوه ای توصیه می گردد.

نکات مهمی که باید در نظر داشته باشید:

هرگز در مهمانی رسمی مثل ازدواج دستبند نقره بر دست نکنید. حتی ساعت با بند استیل نیز مناسب نیست.

گنجه ساعت مچی شما:

برای داشتن ظاهری متفاوت و با کلاس نیاز دارید تا انواع مختلفی از ساعت مچی را در گنجه خود داشته باشید. ساعت مچی ها را می توان به عنوان بخشی از زیورآلات شما بر شمرد، به این منظور باید سه مدل ساعت را به عنوان حداقل ساعت های مچی داشته باشید:

 

فروشگاه ساعت ایراتک
از طريق
وبلاگ فروشگاه ساعت ایراتک
منبع
فروشگاه ساعت ایراتک
برچسب ها
نمایش بیشتر

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن