برندهای ساعت سوئیسیبرندهای ساعت مچی

ساعت برایتلینگ Breitling

بِرند ساعت مچی سوئیسی Breitling

ساعت برایتلینگ – بِرند ساعت مچی سوئیسی Breitling

معرفی شرکت ساعت مچی برایتلینگ Breitling

شرکت برایتلینگ (Breitling) یک شرکت ساعت سازی سوئیسی واقع در گرنچن سوئیس است. این شرکت در سال ۱۸۸۴ میلادی توسط لئون برایتلینگ تاسیس گردید. برایتلینگ با کُورنومتر های با دقت خود که برای صنعت هوایی طراحی کرده است شناخته می شود.

تاریخچه شرکت ساعت سازی برایتلینگ:

درسال ۱۸۸۴ میلادی یک ساعت‌ساز به نام لِئون برایتلینگ در کارگاه خود در شهر سنت ایمیر St. Imier سوئیس برای ساخت یک زمان‌سنج دقیق برای کاربردهای علمی و صنعتی مشغول به کار بود. پس از مدت کوتاهی، نو آوری های بوجود آورده بروی ساعت های جیبی دست‌ساز او نقطه آغاز یک انقلاب درعرصه صنعت هوایی جهان خواهد گردید و شرکت او را به یک برند لوکس انحصاری در جهان تبدیل نمود.

ساعت-مچی-برایتلینگ

در سال ۱۸۸۹ میلادی او قادر به ثبت محصول ساده با طراحی بسیار زیبای خود، با تعمیر و نگهداری آسان گردید که آن را از سایر رقبا متمایز می نمود.

اقدامات اولیه او روی کار خود در حالی صورت می‌پذیرفت که پیشتازان عرصه هوایی، اتومبیل و ورزش‌ به شدت به ابزار قابل اطمینان با کارایی خوب نیاز داشتند، بطوریکه درسال ۱۹۱۵ میلادی نمونه اولیه ساعت کرونوگراف بازخوردهای خوبی را در پی داشت. برای برایتلینگ طولی نکشید تا به انتخاب شماره یک خلبان‌ها تبدیل شود، بطوریکه باعث شد تا برایتلینگ برروی کاربردهای هوایی متمرکز شود.

ساعت-مچی-برایتلینگ-سوئیس

بعد از درگذشت لئون برایتلینگ در سال ۱۹۱۴ میلادی، پسر او گستون Gaston   اداره تجارت خانوادگی را بر عهده گرفت. او علاوه بر روحیه نوآوری پدر به شدت به ابزار های کرونوگراف علاقه مند بود. او این علاقه را در یکی از اولین نمونه ساعت های کرونوگراف در سال ۱۹۱۵ میلادی با وجود دگمه ای بالای تاج به نمایش در آورد.

برایتلینگ در سال ۱۹۲۳ میلادی اولین کورنوگراف مستقل خود را ساخت، اختراعی که بطور کامل زمان‌های پرواز را نشان می‌داد. گستون برایتلینگ Gaston Breitling در سال ۱۹۲۷ به طور ناگهانی در گذشت، بعد از او اداره شرکت توسط مدیران خارجی صورت گرفت تا پسرش ویلی Willy   در سال ۱۹۳۲  میلادی عهده دار اداره شرکت گردید. در آن زمان کلکسیون برایتلینگ بیش از ۴۰ مدل مختلف ساعت مچی و جیبی کرونوگراف را در بر میگرفت.

ساعت های کرونوگراف با یک دگمه شروع و پایان را نشان میدادند، لزوم وجود شروع مجدد و ریست نمودن بعد از هر بار اندازه گیری نکته کلیدی اجتتناب ناپذیری بود که از دید ویلی برایتلینگ دور نماند. در سال۱۹۳۴ میلادی برایتلینگ طرح اولیه خود را دوباره ارتقا داد، و اولین ساعت کرونوگراف دو دگمه به همراه ثانیه ‌شمار به طرح خود اضافه نمود که امکان بازگشت به نقطه صفر را داشت!

ساعت-مچی-برایتلینگ-سوئیسی

 بدین ترتیب به مکانیزم کورنوگراف خود یک عملکرد شروع – پایان اضافه نمود بطوریکه تا به امروز به عنوان یک استاندارد در صنعت ساعت سازی باقی مانده است.

ساعت-نویمیتر-برایتلینگ

در دهه ۳۰ میلادی، شُهرت خوبی در زمان‌بندی دقیق نصیب شرکت برایتلینگ شد. دلیل آن هم بخاطر یک رابطه بلندمدت با شرکت هواپیمایی رُویال اِیر بود، که در جنگ جهانی دوم در پروازهای موفقیت‌آمیز خود از اختراعات برایتلینگ استفاده می‌نمود. سه سال قبل از پایان جنگ شرکت برایتلینگ یکبار دیگر بوسیله زمان‌سنج خود چهره جدیدی به صنعت هواپیمایی بخشید. اولین ساعت مُچی این شرکت که به شکل دایره‌ای، ساده و هوشمندانه بود در چارچوبی قرار گرفت که به خلبانان این فرصت را می‌داد تا میزان سوخت مصرفی، سرعت هوا و تبدیل مقیاس مایل دریانوردی به مایل هوایی را به راحتی محاسبه نمایند. در سال ۱۹۵۲ میلادی این تکنولوژی به صورت یک مدل Navitimer  تکامل یافت، یک قطعه خیلی خاص که مشتری‌های برایتلینگ را تا نیروهای مسلح ایالات متحده آمریکا و خلبانان بسیاری از خطوط هوایی بین‌المللی گسترش داد.

درادامه توسعه، شرکت برایتلینگ ساعتی را طراحی نمود که به معنای مجازی “خارج از حد این سیاره” بود. در سال ۱۹۶۲  میلادی این شرکت با افزودن امکان ۲۴ ساعته در مدل Navitimer  مدل Cosmonaute  Navitimer  را تولید نمود، ساعتی که به صاحبان خود کمک می‌کرد تا بین شب و روز خود تمایز قائل شوند. فضانوردی به نام اسکات کارپندر در طول ماموریت فضایی Aurora 7 بمنظور تشخیص صبح و بعد از ظهر خود از این مدل استفاده کرد .

ساعت-فضا-نوردی-برایتلینگ

در سال ۱۹۶۵ میلادی شون کانری Sean Connery   در فیلم جیمز باند (مامور ۰۰۷) با استفاده از ساعت Geriger Counter ماموریت خود را به پایان برد. در ادامه برایتلینگ به مشتریان خانم خود توجه ویژه ای کرد و با شعار “همه به کرونوگراف فکر میکنند” سری جدیدی از ساعت های کرونوگراف مخصوص خانم ها طراحی و تولید نمود.

ساعت های براتلینگ محبوب بازیگران بسیاری بوده و در بسیاری از فیلم ها بر دست بازیگران دیده می شوند، اخیرا فضانوردان دوقلوی یکسان ناسا، اسکات و مارک کِلی Scott & Mark Kelly هردو ساعت های کرونوگراف در فضا و کارهای روزمره بدست میکنند.

ساعت مچی سوئیسی برایتلینگ

درسال ۱۹۶۹ برایتلینگ با اختراع یک کورنوگراف اتوماتیک بزرگترین تحول را در تاریخ ساعت ‌سازی سوئیسی ایجاد نمود.

موتور ساعت سوئیسی برایتلینگ کالیبر 01

در اواخر دهه ۷۰ میلادی، ویلی برایتلینگ در حالی که با بیماری دست و پنجه نرم میکرد، تصمیم به فروش تجارت خانوادگی به ارنست اشنایدر Ernest Schneider   نمود که خود یک ساعت ساز و خلبان بود و تا سال ۲۰۱۷ میلادی از این برند محافظت نمود.

ساعت مچی سوئیسی برایتلینگ

این شرکت از تکامل محصول خارق العاده بدست آمده دست برنداشت. با گسترش تحقیقات خود درصدد بودند تا راه‌های تضمین، قابلیت اطمینان و دقت نتیجه را بدست آورند. این تحقیقات در سال ۱۹۸۵ میلادی با معرفی مدل خاص برایتلینگ Breitling Aerospace نتیجه داد، که این مدل یک ساعت تیتانیومی سبک وزن با یک کورنوگراف الکترونیکی بود.

در سال ۱۹۹۵ میلادی اولین ساعت مچی به همراه فرستنده اضطراری را راوانه بازار نمود. این فرستنده در سخت ترین شرایط به مدت ۴۸ ساعت سگینال های اضطراری را مخابره میکند.

در سال ۲۰۱۰ شرکت برایتلینگ از نوآوری خود با موتور کرونوگراف اتوماتیک Caliber 01   رو نمایی کرد و بدین ترتیب در لیست برترین سازندگان سیستم های محرک ساعت قرار گرفت.

ساعت برایتلینگ هوشمند

در سال ۲۰۱۵ برایتلینگ ساعت های هیبریدی خود با تلفیقی از طراحی کلاسیک قدیمی و امکانات هوشمند به اپلیکیشن های جدید را تولید نمود. در ماه می سال ۲۰۱۷ میلادی، اداره براتلینگ بر عهده جورج کِرن به عنوان مدیر عامل قرار گرفت. این تیم برای نوآوری و خلاقیت در ساعت های نسل آینده کاری دشوار بر عهده خواهند داشت تا به عنوان وارثان ثروت و تکنولوژی سوئیس همچنان به پیشتازی در صنعت ساعت مچی ادامه دهند.

فروشگاه ساعت ایراتک

از طريق
وبلاگ فروشگاه ساعت ایراتک
منبع
سایت رسمی ساعت برایتلینگ
برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن